Обкатка нового автомобіля

Отже, ви стали щасливим власником новенького автомобіля, машини своєї мрії. Вона тільки виїхала з автосалону, і ви не можете дочекатися, щоб з вітерцем прокатати на ній своїх друзів. Але! Вас гризе думка, чи потрібно обкатувати авто?

Изображение проблематики

Старше покоління автолюбителів без коливань відповість: «Звичайно потрібно!». Ще 25-30 років тому власники Жигулів ВАЗів навіть не сумнівалися в необхідності обкатки автомобіля. Більш того, крім обкатки нового автомобіля, автолюбителі робили обкатку двигуна після його капітального ремонту. В інструкціях по експлуатації того часу існував цілий розділ, присвячений процедурі обкатки транспортного засобу

Обкатка автомобіля — рекомендації виробників

Зараз більшість автомобільних концернів не дають розгорнутих рекомендацій щодо обкатки нових автомобілів. Як правило офіційні дилери не наполягають на обов'язковому процесі обкатки автомобіля, а тільки рекомендують його виконати. Від представників автосалонів і зовсім можна почути, що обкатка не потрібна, як тільки Ви виїхали з автосалону можете навантажувати автомобіль на повну і насолоджуватися чудовими динамічними характеристиками і комфортом вашого автомобіля! Дані заяви обумовлені тим, що сучасні технології розробки і виробництва автомобілів зробили крок далеко вперед: комплектуючі виготовлені з високою точністю, розрахунки виконані з найменшою похибкою, а збирання вузлів і агрегатів виконують роботи-маніпулятори, що виключає вплив людського фактору на якість робіт. Деякі автовиробники роблять «холодну» обкатку двигунів і трансмісій, на спеціалізованих стендах, обладнаних з метою виявлення заводського браку і виконання первинного притирання деталей.

Але не все так безхмарно! Холодна обкатка не здатна імітувати реальні умови експлуатації транспортного засобу. І навіть якщо використовуються найпередовіші технології можлива поява браку. Про це свідчить кількість акцій з відкликання авто, до яких вдаються автовиробники. Та й закони фізики і трибології ніхто не відміняв! Тому якщо автовласник хоче продовжити ресурс свого автомобіля і бути впевненим в його безвідмовності, то ОБОВ'ЯЗКОВО необхідно виконувати обкатку автомобіля! Навіть якщо виробник не вимагає дотримуватися жорстких правил.

Як робити обкатку автомобіля?

У багатьох автовласників виникає закономірне питання: «Як робити обкатку?»

Давайте розберемося в чому ж суть такого процесу, як обкатка автомобіля. Обкатка автомобіля — це процес притирання (припрацювання) будь-яких деталей, що взаємодіють один з одним, незалежно від того, які технології застосовувалися при їх виготовленні. Даний процес характеризується підвищеним зносом деталей тертя і утворенням продуктів тертя, металевої стружки. У зв'язку з цим двигун автомобіля нагрівається активніше в процесі експлуатації.

Обкатку необхідно проводити з перших кілометрів експлуатації автомобіля, тривалість обкатки автомобіля становить 1500-2500 км. Головним правилом експлуатації автомобіля в цей період є відсутність надмірних навантажень на двигун:

  • не варто давати двигуну працювати на високих обертах (більше 3000 об/хв), особливо на холостому ходу. На двигун також негативно впливає експлуатація його на занадто низьких обертах (рух на 4-ій передачі зі швидкістю 40 км/год);
  • не експлуатуйте двигун тривалий час у вузькому діапазоні обертів. При такій їзді деталі мотора притираються не в повному обсязі;
  • починати рухатися слід тільки на прогрітому транспортному засобі;
  • Не збільшуйте споряджену масу автомобіля і не використовуйте його з причепом. Зайва маса збільшує навантаження на двигун автомобіля;
  • уникайте різких прискорень і не використовуйте гальмування двигуном;
  • варто утриматися від поїздок по бездоріжжю, мінімізуйте ймовірність пробуксовки коліс.

Рекомендації швидкісного режиму під час обкатки двигуна внутрішнього згоряння:

Пробіг Швидкість автомобіля Оберти двигуна
0 – 1000 км ≥ 80 км/г 2500 – 2700 об/хв
1000 – 2500 км 100–110 км/г 3000 – 3200 об/хв

Обкатка дизельного двигуна

Під час обкатки дизельного двигуна варто дотримуватися тих же правил, що і під час обкатки бензинового. Але рекомендації щодо дизеля все ж трохи відрізняються.

Рекомендації швидкісного режиму під час обкаткий дизельного двигуна:

Пробіг Швидкість автомобіля Оберти двигуна
0 – 1000 км ≥ 80 км/г 1800 – 2000 об/хв
1000 – 2500 км 100–110 км/г 2500 – 2800 об/хв

З точки зору механічного зносу для процесу обкатки двигуна характерний високий рівень зносу вузлів автомобіля за відносно короткий проміжок часу, зона I на графіку зносу. Знос вузлів двигуна при експлуатації представлений за допомогою графіка зносу.

Криві зносу двигуна до та після оброблення ХАДО
Зображення проблематики

Якщо процес обкатки виконаний неправильно, то це може призвести до підвищеної витрати пального і оливи, зменшення потужності або взагалі поломку силового агрегату. Багаторічний досвід експлуатації автомобілів показує, що ресурс неправильно обкатаного двигуна складає всього 30% від ресурсу двигуна, деталі якого притерлися правильно.

Як захистити двигун під час обкатки?

Виникає питання, а чи можна захистити двигун в період обкатки від надмірного зносу і забезпечити точне припрацювання деталей двигуна? Фахівці ХАДО знайшли відповідь на це питання і рекомендують з перших кілометрів експлуатації нового автомобіля застосовувати «Атомарний кондиціонер металу New Car».

Інноваційний продукт нової генерації, що поєднує в собі переваги комплексного кондиціонера металу і ревіталізанту забезпечує високий рівень захисту двигуна нового автомобіля і точну підгонку деталей одна до іншої під час припрацювання. Але фахівці ХАДО пішли далі і створили моторні оливи преміум класу — XADO Luxury Drive та XADO Black Edition. Регулярне застосування даних олив з перших кілометрів експлуатації дозволить надійно захистити двигун вашого автомобіля на період обкатки. Унікальні властивості олив досягаються за рахунок збільшеного вмісту ревіталізанту в них.

Обкатка трансмісії

Двигун автомобіля — це не єдиний вузол, який потребує обкатки. Автовласникові необхідно звернути особливу увагу на обкатку трансмісії автомобіля. Правильна обкатка трансмісії дозволить збільшити її ресурс і зробити керування автомобілем більш комфортним.


Обкатка авто з МКПП

Під час обкатки автомобілів, оснащених механічною трансмісією, необхідно дотримуватися наступних рекомендацій:

  • уникати різких прискорень, набирати швидкість плавно, своєчасно перемикати передачі;
  • включати швидкості необхідно плавно при повністю вдавленій педалі зчеплення, уникаючи різких рухів або докладання значних зусиль до селектора КПП;
  • перемикати передачі необхідно по черзі, не рекомендується перестрибувати швидкості (наприклад, з 4-ї на 2-у, з 3-ї на 5-у).

На сьогоднішній день більшість автомобілів випускаються з автоматичними трансмісіями: класичні АКПП, оснащені планетарними редукторами, варіатори і роботизовані АКПП.


Рекомендації з обкатки автомобілів з автоматичною трансмісією:

  • перед початком руху АКПП слід прогрівати до робочої температури, щоб трансмісійна рідина набула оптимальної в'язкості;
  • не рекомендується обкатку автоматичної трансмісії проводити в умовах міського трафіку;
  • під час руху не можна використовувати нейтральну передачу, що призведе до нагрівання оливи і збільшення тиску на планетарний пристрій (для класичних автоматів).

Компанія ХАДО в своєму арсеналі має лінійку продуктів, які спеціально розроблені для забезпечення максимального захисту вузлів трансмісії. Застосування засобів ХАДО під час обкатки трансмісії дозволить не тільки захистити вузли трансмісії від інтенсивного зносу, але і скоротити тривалість процесу обкатки. Життєвий цикл трансмісії, обробленої засобами представлений на діаграмі.

Діаграма життєвого циклу КПП
Зображення проблематики

Засоби вносяться у трансмісійну рідину нового автомобіля. Для автомобілів, оснащених МККП, рекомендується застосовувати «Revitalizant EX120 для КПП і редукторів» або «XADO XADO Maximum Transmission». Ці продукти також рекомендовані до застосування в роздавальних коробках і диференціалах.

А в автомобілях, на яких встановлена ​​АКПП, рекомендується використовувати «Revitalizant Revitalizant EX120 для автоматичних трансмісій» або «XADO Maximum Automatic Transmission». Засоби адаптовані для всіх видів АКПП. Але нехтувати правилами обкатки трансмісії все ж не варто.

Незалежно від того, яким типом КПП оснащений ваш автомобіль, після закінчення обкатки необхідно виконати повну заміну робочої рідини в КПП. Ця процедура дозволить видалити металеву стружку та інші сторонні речовини, які могли утворитися під час притирання вузлів трансмісії.

Обкатка гальмівної системи

Якщо ви хочете добитися максимального терміну служби, безпеки експлуатації та відсутності свистів і скреготу гальмівної системи, то вам необхідно дотримуватися простих правил обкатки, притирання гальмівних дисків і колодок гальмівної системи. Гальмівну систему нового автомобіля не варто агресивно експлуатувати, необхідно уникати перегріву елементів гальмівної системи. Обкатка гальмівної системи виконується протягом 200-300 км.

У цей період необхідно виконувати наступні рекомендації:

  • перші 5-10 кілометрів необхідно плавно гальмувати, тривалість гальмування не має перевищувати 3 секунди;
  • інтервал між гальмуваннями повинен бути не менше 1-1,5 км;
  • уникати інтенсивних гальмувань, а також паливних, але затяжних гальмувань;
  • після 300 км необхідно виконати 3-4 інтенсивні гальмування, початкова швидкість під час гальмування повинна бути 100-110 км/ч. Повну зупинку автомобіля можна не проводити. Інтервал між інтенсивними гальмуваннями повинен становити 3-5 хв.

Не рекомендується виконувати обкатку гальмівної системи в умовах міського трафіку: це може нести загрозу для вас і для інших учасників дорожнього руху.

Не варто випускати з уваги, що нові шини на своїй поверхні мають тонке маслянисте покриття (засіб захисту від цвілі) — це може вплинути на керованість. Покриття стирається після 5-8 км пробігу. У цей період варто уникати різких маневрів.

Для забезпечення максимального ресурсу вашого автомобіля не варто нехтувати проведенням ТО, а також не варто порушувати регламент проведення технічного обслуговування транспортного засобу.

Нам важливо знати Вашу думку