Промиваємо оливну систему. Чим? Коли?

Промивати чи не промивати двигун? Відповідь на це питання не один рік активно обговорюється в багатьох гаражних кооперативах. І як в будь-якій суперечці, існують два протиборчі табори, кожен з них має свої вагомі аргументи. Давайте розбиратися в аргументах кожної зі сторін.

Противники застосування засобів для промивання оливосистеми стверджують, що, якщо використовувати якісні сучасні синтетичні оливи з високим показником лужного числа і не порушувати інтервали заміни оливи у двигуні, то промивати не потрібно. А ажіотаж навколо засобів для промивання підігрівають самі виробники автомобільної хімії.

Є і більш затяті противники промивання оливосистеми двигуна. У чому ж полягають їхні аргументи? Засоби для промивання, потрапляючи в оливосистему, змінюють змащувальні властивості оливи, і оливна плівка виявляється недостатньо міцною, щоб надійно захистити двигун від зносу. Тому двигун активно зношується в процесі промивки. А металева стружка, яка з'являється у великій кількості в оливі після застосування засобів для промивання,  — це свідчення зносу двигуна. А аргументи про те, що стружка — це сліди накопиченого зносу двигуна і вона довгий час перебувала в тупикових контурах оливосистеми, і тільки після застосування засобу для промивання її вдалося видалити — всіляко ігноруються.

Ще існує думка, що застосування засобів для промивання руйнує гумотехнічні вироби. Дуже часто можна почути історію в такому дусі: «Зробив промивку оливної системи двигуна, а потім потекли сальники колінчастого валу». Жорсткий причинно-наслідковий зв'язок промивка — протікання! Але насправді картина трохи інша, сильне забруднення оливосистеми просто маскувало знос і втрату щільності прилягання сальників колінчастого валу. Накопичений бруд робив зношений сальник герметичним. Просто одна проблема маскувала іншу. Аналогічно в двигуні маскується ще одна серйозна проблема, яка проявляється після промивання, — це знос деталей циліндропоршневої групи. Накопичений бруд ущільнює зазор між поршневими кільцями і стінками циліндра, після промивання забруднення видаляються, і проявляється справжній стан циліндропоршневої групи з характерними наслідками.

З тим фактом, що під час роботи в двигуні утворюються забруднення і відкладення погоджуються всі. Адже кожен автовласник добре пам'ятає колір і консистенцію нової оливи і ту рідину, в яку воно перетворюється до кінця своєї експлуатації. Протягом усього періоду експлуатації в оливі накопичуються різні забруднення, які осідають в оливосистемі двигуна. Накопичені в двигуні відкладення різного роду засмічують канали для циркуляції оливи, закупорюють сітку оливоприйомника, обмежуючи подачу мастильного матеріалу до поверхонь, що труться. Це призводить до зменшення ресурсу двигуна.

Виділимо основні причини забруднення оливосистеми:

  • низька якість паливно-мастильних матеріалів;
  • перевищення регламентованих інтервалів заміни оливи;
  • режим міської експлуатації  — поїздки на короткі відстані не дозволяють оливі прогріватися;
  • високотемпературне окислення оливи;
  • розрідження оливи пальним.

Які симптоми забруднення оливосистеми

Краще не чекати появи яскраво виражених симптомів забруднення оливосистеми, а регулярно виконувати промивання оливосистеми двигуна. На що ж слід звернути увагу автовласникові, щоб визначити ступінь забруднення оливосистеми двигуна?

  1. Падіння тиску в оливосистемі. Однією з ймовірних причин може бути засмічення каналів для циркуляції оливи або сітки оливоприйомника оливного насоса, це призводить до оливного голодування двигуна. Наслідки цього можуть бути найсерйознішими, аж до провертання вкладишів і заклинювання двигуна.
  2. Підвищене димлення двигуна. Сизий дим може говорити про те, що поршневі кільця закоксувалися. Також ознаками залягання поршневих кілець можуть бути падіння і розбіг компресії в циліндрах, підвищена витрата оливи на чад.
  3. Забруднення системи вентиляції картерних газів. Так зване «сапуніння» двигуна — ще один симптом, який вказує на залягання поршневих кілець.
  4. Залипання, стукіт гідрокомпенсаторів. Ця проблема може призвести до появи серйозних несправностей в роботі ГРМ, аж до прогорання клапанів або поршнів.
  5. Наявність води або шламу в оливі.
  6. Тривалий простій автомобіля. Обов'язково необхідно робити промивання оливосистеми автомобіля, якщо він не експлуатувався тривалий час.
  7. Купівля автомобіля з пробігом. Про історію експлуатації автомобіля ви можете дізнатися тільки зі слів попереднього автовласника. Промивши оливосистему під час заміни оливи, ви себе убезпечите від можливих майбутніх проблем.
  8. Зміна мастильного матеріалу. Перехід на оливу іншого типу: мінералка, напівсинтетика, синтетика або перехід на мастильний матеріал іншої в'язкості по SAE.

Варто відзначити, що в дизельних двигунах відкладення утворюються значно інтенсивніше, ніж в бензинових двигунах.

Переваги промивання оливосистеми двигуна

Тепер давайте розглянемо аргументи прихильників промивання оливосистеми двигуна.

  1. Ресурс двигуна. Забруднення у вигляді шлаків, лаків і смол циркулюють по всій оливосистемі, що може призвести до закупорювання каналів для циркуляції оливи і порушення нормальної роботи вузлів двигуна.
  2. Продовження ресурсу оливи. Застосування засобів для промивання дозволяє видалити відкладення у двигуні і готує його до заміни оливи. Під час заміни оливи в двигуні близько 300-400 мл рідини залишається в двигуні. Коли свіжа олива змішується з відпрацьованою, то якість і ресурс нової оливи неминуче знижується, зокрема термоокисна стійкість.
  3. Підвищення економічності і енергоефективності двигуна. Потрапляючи в свіжу оливу, шлам і смоли збільшують її в'язкість, що призводить до зростання внутрішнього опору між шарами мастильного матеріалу і зниження ККД двигуна. В результаті збільшується витрата пального.
  4. Підтримка стабільного температурного режиму роботи двигуна. Відкладення перешкоджають нормальному відведення тепла від навантажених вузлів і деталей двигуна.
  5. Зниження токсичності відпрацьованих газів.
  6. Зниження витрати оливи на чад.

Ефективність застосування засобів для промивання або промивних олив дуже легко перевірити. Досить зняти клапанну кришку двигуна і візуально оцінити наявність відкладень на поверхні деталей до і після виконання промивання оливосистеми.

До промивання двигуна
Изображение проблематики
Після промивання двигуна
Изображение проблематики

Чим виконувати промивання?

У наш час ринок рясніє великою кількістю засобів для промивання двигуна від зарубіжних і вітчизняних виробників. Компанія ХАDO є активним гравцем на цьому ринку. Сучасні засоби для промивання оливосистеми по типу застосування можна поділити на три групи:

Під час процесу промивання у оливі для промивання (моторній) за короткий проміжок часу з'являється велика кількість розм'якшених відкладень і продуктів зносу. Тому засоби для промивання повинні забезпечувати високий рівень захисту двигуна від зносу. Засоби для промивання від ХАDO, крім протизносних присадок в своєму складі, містять атомарний Revitalizant. Таким чином засоби ХАDO забезпечують двигуну не тільки максимальний рівень захисту, але і частково компенсують поточний знос двигуна, формуючи на поверхні деталей, що труться, початковий шар захисного металокерамічного покриття. Для забезпечення максимального рівня захисту деталей двигуна від зносу рекомендується після промивання оливосистеми провести обробку двигуна «Гелями-ревіталізантами ХАDO».

Як і коли використовувати оливу для промивання?

Як правило, оливи для промивання застосовують у випадках високого ступеня забруднення двигуна, після потрапляння в оливу антифризу, пального і після тривалого зберігання автомобіля (консервації).

Використання олив для промивання є класичним варіантом промивання оливосистеми двигуна. «Олива для промивання VERYLUBE» – це мінеральна з малою в’язкістю олива з комплексом присадок для промивання двигуна. Завдяки високому лужному числу промивка може бути застосована для дизельних двигунів, що працюють на пальному з високим вмістом сірки.

Рекомендації по використанню оливи для промивання:

  • злити теплу відпрацьовану оливу;
  • залити Оливу для промивання VERYLUBE до мінімальної позначки щупа;
  • запустити двигун, забезпечити його роботу на холостому ходу протягом 10-15 хв (якщо забруднення сильне — до 30-40 хв.). Забороняється їздити на оливі для промивання, забороняється навантажувати двигун (Не газувати)!
  • заглушити двигун, злити оливу для промивання, замінити оливний фільтр;
  • залити моторну оливу, на якій буде експлуатуватися автомобіль.

Засоби швидкого промивання

Изображение проблематики

Засоби швидкого промивання останнім часом набирають популярність через простоту застосування, що спрощує та пришвидшує процес заміни оливи. При цьому засіб для промивання «TotalFlush» має сильні миючі властивості і виражений ефект розкоксування. Продукт рекомендується застосовувати під час кожної заміни оливи, він сумісний з усіма типами моторних олив.

Перед плановою заміною оливи засіб для промивання необхідно внести через оливоналивну горловину в прогрітий двигун. Для розкоксування кілець, якщо двигун сильно забруднений рекомендується проїхати в звичайному режимі 150-200 км.

Під час регулярного використання, після внесення засобу для промивання в оливосистему необхідно забезпечити роботу двигуна на холостому ходу протягом 10-15 хвилин або проїхати 20 км. Після закінчення процесу промивання виконати заміну оливи із заміною оливного фільтра. Застосування «TotalFlush» безпечно для агрегатів системи турбонаддування.

При застосуванні засобів для швидкого промивання дуже важливо не перевищувати регламентований час використання засобу.

Засоби м'якого тривалого промивання двигуна

За своїми властивостями і способом застосування засоби м'якого промивання дуже схожі із засобами швидкого промивання і «п'ятихвилинками». У їхньому складі немає агресивних речовин, що робить можливим тривалу експлуатацію двигуна з внесеним в нього засобом. Після внесення «VitaFlush» в оливосистему допускається експлуатація транспортного засобу до 1000 км. В окремих випадках фахівці ХАDO рекомендують використовувати «VitaFlush» на весь період експлуатації моторної оливи.

Изображение проблематики

Завдяки комплексу мийно-диспергуючих присадок засіб розчиняє різноманітні відкладення і підтримує їх в оливі у підвішеному стані. Засіб рекомендується застосовувати під час кожної заміни оливи, особливо у високонавантажених дизельних двигунах. Для очищення оливосистеми до рівня технічної чистоти і розкоксування поршневих кілець рекомендується: проїхати у звичайному режимі 500-700 км.

Під час регулярного використання: забезпечити роботу двигуна на холостому ходу протягом 10-15 хвилин або проїхати 20 км.

Для очищення сильно забруднених оливосистем двигунів може знадобитися багатоступеневе очищення оливосистеми двигуна.

Промивання вузлів трансмісії автомобіля

Промивати можна і потрібно не тільки оливосистеми двигуна, але і МКПП, редуктори і диференціали. Хоча автовиробники стверджують, що залита трансмісійна олива в МКПП розрахована на весь період експлуатації автомобіля, на наше переконання виконувати заміну оливи потрібно. Інтервал заміни оливи в МКЗП повинен складати 40-80 тис. км. Більш того, для продовження ресурсу вузла рекомендується виконувати промивання оливосистеми трансмісії. Адже трансмісійна олива, як і моторна, окислюється, втрачає свої властивості, а пакет присадок спрацьовується, хоча ці процеси не такі інтенсивні, як у двигунах.

Промивання механічних вузлів трансмісії рекомендується виконувати «Оливою для промивання VERYLUBE»:

  • злити відпрацьовану оливу;
  • залити оливу для промивання до номінального рівня;
  • забезпечити роботу агрегату без навантаження (з вивішеними колесами) протягом 10-15 хв (до 30-40 хв, коли забруднення сильне);
  • виконати штатну заміну оливи.

Для промивки механічних вузлів трансмісії рекомендується також використовувати «VitaFlush - очисник оливосистем». Промивання трансмісії виконується аналогічно промиванню оливосистеми двигуна.

Засоби для промивання «VitaFlush», «TotalFlush» і «Оливу для промивання VERYLUBE» не рекомендується використовувати в роботизованих КПП і АКПП !!!

Нам важливо знати Вашу думку

Коментарі до статті

  • Олег 5 stars
    17.10.2017

    класная вещь торохтели компенсатори клапанов залил через 5 минутперестали торохтеть всем советую