Проблемний запуск дизельного двигуна «на гарячу»

Зображення проблематики

Експлуатаційні показники дизельних двигунів роблять їх ідеальними силовим агрегатами для використання в комерційному транспорті. Але дизельні двигуни не позбавлені недоліків, часто власники таких автомобілів стикаються із проблемою запуску двигуна на «гарячу», а влітку, при високих температурах повітря, ця проблема стає ще більш актуальною. Проблеми із запуском гарячого двигуна приводять до простоїв комерційної техніки, а отже власники не отримують прибуток. Погодьтеся — не дуже приємна ситуація. При цьому холодний двигун частіш за все запускається без проблем, що ще більше заплутує власників. Причин, через які так поводиться двигун, кілька.

Знос плунжерної пари ПНВТ

Зображення проблематики

Якщо дизель добре заводиться на холодну, але вередує під час пуску, коли прогрітий, то це пов’язано несправністю паливного насосу високого тиску. Найпоширеніша проблема — знос плунжерної пари. Під час прогрівання двигуна/ПНВТ зазори в плунжерній парі збільшуються через температурне розширення металів. До того ж в'язкість гарячого дизельного пального знижується, через що зростають гідравлічні втрати у зазорах плунжерної пари. В такому випадку плунжер не в змозі розвинути достатній для відкриття форсунок тиск на пускових обертах і пальне не надходить в камеру згоряння.

Існує перевірений спосіб діагностики стану плунжерних пар ПНВТ. Його суть в тому, щоб після безуспішних спроб запуску гарячого двигуна, охолодити паливний насос, поливаючи його холодною водою. Якщо проблема криється в зносі плунжерної пари, то після охолодження ПНВТ, теплові зазори плунжерної пари оптимізуються і двигун вдасться запустити.

Для усунення проблеми необхідно замінити ПНВТ, а це задоволення не з дешевих. Тому багато автовласників вважають за краще відремонтувати насос, що теж не дешево, до того ж ремонт може не дати бажаного результату.

У разі некритичного зносу плунжерних пар насоса високого тиску дизельного двигуна, не обов'язково робити заміну паливного насоса. Для відновлення продуктивності ПНВТ рекомендуємо обробити його по ХАДО-технології за допомогою гелів-ревіталізантів. Перед застосуванням гелів-ревіталізантів рекомендується промити паливну систему. Це дозволить досягти оптимального ефекту від застосування засобів від ХАДО. Для очищення паливної системи рекомендуємо скористатися одним з препаратів:

Після промивання паливної системи можна починати її обробку гелями-ревіталізантами ХАДО. Рекомендуємо використовувати один із продуктів:

Зображення проблематики

Несправність датчика двигуна

Зображення проблематики

Сучасний дизель може не заводитися на гарячу через несправність датчика керуючої форсунки. Одна з паливних форсунок (керуюча) оснащена датчиком температури двигуна. Під час запуску цей датчик дає команду на зміну кута впорскування пального. Якщо датчик несправний, то під час запуску гарячого двигуна подається команда як для запуску холодного двигуна. У результаті відбувається збагачення паливної суміші, виникають парові пробки в паливних магістралях і двигун запускається з великими труднощами.

Після відновлення коректної роботи несправного датчика або його заміни, працездатність двигуна відновиться. Виявити несправність датчика температури двигуна можна за допомогою комп'ютерної діагностики.

Несправність форсунок двигуна

Зображення проблематики

Після зупинки двигуна негерметичні паливні форсунки продовжують подавати пальне у циліндри двигуна. Надмірна кількість пального в циліндрах перешкоджає нормальному запуску на гарячу. Для діагностики цієї проблеми необхідно викрутити з блоку циліндрів паливні форсунки або свічки розжарювання, якщо вони мокрі, то це явна ознака негерметичності форсунок. Щоб вирішити проблему необхідно промити, відремонтувати або замінити паливні форсунки.

Крім утрудненого запуску гарячого двигуна, негерметичність форсунок приховує в собі ще одну небезпеку. Під час тривалої стоянки надлишкове пальне, що потрапило до циліндрів двигуна, просочується у картер двигуна і розріджує моторну оливу, через що знижує її змащувальні властивості. Розрідження моторної оливи може привести до прискореного зносу двигуна і наблизити його капітальний ремонт.

Крім того зайве пальне змиває оливну плівку зі стінок циліндрів двигуна і під час наступного старту пара тертя, поршневі кільця-циліндри двигуна, короткочасно працює у режимі граничного/сухого тертя. Такий режим роботи призводить до утворення задирок на стінках циліндрів. Олива, в якій є пальне, набуває характерного запаху солярки.

Для продовження ресурсу форсунок і паливної системи в цілому, рекомендуємо регулярно промивати паливну систему і використовувати тільки якісне пальне.

Нам важливо знати Вашу думку