Застигає дизельне пальне, важко запускається дизельний двигун після зниження температури навколишнього повітря

Зображення проблематики

Експлуатація автомобіля у зимовий період — справжнє випробування для автовласників. І щоб забезпечити свою безпеку і безвідмовну роботу автомобіля в цей період, його слід правильно підготувати до зими, а саме: встановити зимові покришки, залити антифриз (якщо в системі охолодження була залита вода або раніше залитий антифриз втратив свої експлуатаційні властивості), залити зимовий засіб для омивання скла. Виконавши ці дії, власники бензинових автомобілів можуть зі спокійною душею чекати холодів. А у власників дизельних машин є ще одна турбота, на період холодів необхідно забезпечити свій автомобіль якісним зимовим пальним.

Зимове та літнє дизельне пальне

Зображення проблематики

Дизельне пальне поділяють на зимове і літнє. За назвою нескладно здогадатися, яке пальне у який період року необхідно використовувати. Нехтування цим правилом може привести до серйозних проблем з двигуном і паливною апаратурою.

Зображення проблематики

Літнє пальне не рекомендують використовувати при температурі нижче 0 ºC. Його використовують в період з пізньої весни по ранню осінь, коли ще немає значних добових перепадів температур і нічних заморозків. При температурі -5 ºC, літнє пальне мутніє, гірше фільтрується, що призводить до прискореного зносу елементів паливної апаратури. Також слід утриматися від поїздок на літньому пальному у високогір'ї, там можна зіткнутися зі значним перепадом температур, який призведе до застигання пального.

Зображення проблематики

Дизельне пальне застигає через наявність у ньому парафінових вуглеводнів (парафінів). При зниженні температури парафіни починають кристалізуватися. В результаті дизпальне мутніє і загусає. Дрібні кристали парафіну забивають паливні фільтри, осідають у трубопроводах і блокують подачу пального до циліндрів.

Відсоток літнього дизельного пального на ринку досягає приблизно 85%, а зимового відповідно — 15%. Справжній зимовий дизель знайти не так вже й просто, якщо у великих містах на заправках крупних мереж АЗС це можливо зробити, то в глибинці навряд чи. На більшості АЗС під виглядом зимового дизеля продається літнє пальне, в яке додані спеціальні депресорні присадки. Подібна магія перетворення літнього пального в зимовий прерогатива не тільки власників АЗС, цю процедуру можна виконати самостійно за допомогою загальнодоступних засобів автохімії.

У разі, якщо ви вимушено використовуєте дизельне пальне, яке не відповідає сезону, кліматичній зоні або нормативним показникам, рекомендуємо до зниження температури навколишнього повітря внести в дизельне пальне один з депресорних препаратів:

Зображення проблематики

Застосування цих препаратів згідно з інструкцією дозволить знизити температуру застигання і межу фільтрування дизельного пального, що дозволить забезпечити легкий запуск дизельного двигуна за низьких температур. Якщо дизельне пальне вже містить депресорні присадки, то додавання в нього ANTIGEL не дасть значного ефекту.

Варто зазначити, що застосування зимового дизеля в літній період також небезпечне. Зимове дизельне пальне відрізняється низькою в'язкістю і високим вмістом сірки. Через низьку в'язкість зимового дизельного пального елементи паливного насоса, що труться з-поміж себе, зношуються швидше, а сірка сприяє утворенню відкладень на елементах паливної системи.

Вода у дизельному пальному

Але застигання дизельного пального не єдина проблема, яка може трапитися взимку. В пальне може потрапляти вода. І стається це з кількох причин: через перепад температур в паливному баку конденсується волога, під час заправки в горловину бака можуть потрапляти атмосферні опади, в низькоякісному пальному може міститися вода. У води щільність більша ніж щільність дизельного пального, тому вода завжди осідає на дні паливного бака. Вода в пальному негативно впливає на загальний стан паливної системи автомобіля, а саме:

Зображення проблематики
  • підвищується знос паливного насоса;
  • виникає корозія всіх елементів паливної системи;
  • забруднюються паливні форсунки, порушується факел розпилу пального.

Для зв'язування і видалення води з дизельного пального рекомендується регулярно застосовувати один з очисників паливних систем дизельних двигунів:

Що робити, якщо пальне застигло?

Якщо дизельне пальне загусло, то запустити двигун не вдасться. Додавання ANTIGEL в застигле пальне теж не дасть ніяких результатів. Єдиний спосіб запустити двигун — відігріти застигле пальне:

Зображення проблематики
  • Якщо двигун вашого автомобіля оснащений передпусковим підігрівачем, то вам пощастило, відігріти пальне не складе проблем. Зараз багато автовласників встановлюють на свої автомобілі позаштатні підігрівачі.
  • Знайти гараж/бокс з опаленням і відігріти автомобіль. Така процедура може зайняти багато часу. Не слід намагатися завести автомобіль з буксира, подібні дії можуть привести до серйозної поломки двигуна.

Не варто намагатися відігріти паливний бак за допомогою відкритого вогню, це може призвести до займання транспортного засобу.

Двигун погано запускається взимку

Якщо дизельне пальне не загусло, в ньому відсутня вода, а двигун все одно не запускається, то це може відбуватися з кількох причин:

  1. Низька компресія у двигуні.
  2. Розряджений акумулятор.
  3. Зношений стартер.
  4. Невідповідне краплинне число свічок накалювання.
  5. Несправність ПНВТ або паливних форсунок.
  6. Загусання моторної оливи.

Детальніше про причини ускладненого запуску дизельного двигуна читайте в нашій статті (Погано запускається дизельний двигун).

Нам важливо знати Вашу думку