Поганий запуск (бензиновий двигун)

Зображення проблематики

З похолоданням дрібні несправності, присутні в автомобілі, починають проявлятися сильніше. Починає сильніше гриміти підвіска, обігрівач салону гріє гірше через відкладення в системі охолодження, двигун запускається погано і т. ін.. Мабуть не існує водія, який би не стикався з утрудненим запуском двигуна з приходом холодів. Бензиновий двигун може погано запускатися через багато причин. Але всі їх можна розділити на дві групи: утруднене обертання колінчастого валу і погане займання паливної суміші. Якщо двигун автомобіля не запустився після трьох-чотирьох спроб, то не варто його мучити далі. Необхідно розібратися з причинами поганого запуску. Тривалі безуспішні спроби запустити мотор ні до чого доброго не призведуть. Можна залити свічки, розрядити акумулятор або отримати задирки в циліндрах.

Як полегшити запуск двигуна

Зображення проблематики

Якщо з настанням холодів двигун почав погано запускатися, то перед його тим, як його заводити, рекомендуємо виконати наступні дії:

  • вимкніть всі зайві споживачі електроенергії, які підключені до бортової системи автомобіля — вентиляцію, радіо, габаритні вогні і т. ін.;
  • увімкніть дальнє світло на 10-15 секунд — це відновить ємність акумулятора, що забезпечить більш інтенсивніше обертання колінчастого валу двигуна.
  • якщо автомобіль на механіці натисніть на педаль зчеплення — це полегшить обертання колінчастого валу, адже стартеру не потрібно буде додатково провертати механізм МКПП.

Для полегшення запуску автомобіля рекомендуємо використовувати: «Засіб для швидкого запуску двигуна ATOMEX Super Start».

Причини утрудненого запускання двигуна

1. Несправність електроустаткування

Зображення проблематики

Якщо двигун не запускається за низьких температур, то перший «підозрюваний» — акумулятор. Коли знижується температура навколишнього середовища, акумуляторна батарея втрачає свою ємність значно швидше, ніж в теплу пору року. Акумулятор з низьким зарядом не може забезпечити необхідне для запуску двигуна число обертів колінчастого валу. Перед настанням холодів рекомендуємо перевірити рівень заряду акумулятора.

Коли настають холоди, часто починає вередувати і стартер автомобіля. До основних причин виходу стартера з ладу можна віднести: корозія контактів реле, що втягує, закисання втулок або замикання обмоток. З такими поломками стартер не може запустити двигун, навіть якщо акумулятор повністю заряджений.

Справність генератора також впливає на бадьорість запуску двигуна, хоча сам генератор безпосередньої участі в процесі запуску не приймає. Під час роботи автомобіля, генератор живить бортову мережу автомобіля і заряджає акумулятор. Якщо генератор несправний, то акумулятор автомобіля заряджається не повністю або википає від систематичного перезаряду. Основна причина виходу генератора з ладу: окислення клем, пошкодження обмотки, поломка реле-регулятора або знос щіток.

2. Несправності системи запалювання

Зображення проблематики

Якщо запуск двигуна утруднений і він працює з перебоями, то ймовірною причиною цього може бути пошкодження ізоляції або волога на високовольтних дротах, контактах свічок запалювання і котушок запалювання. Для швидкого і ефективного видалення вологи з високовольтних дротів і елементів системи запалювання рекомендуємо використовувати VERYLUBE Мастило силіконове.

3. Несправність датчиків двигуна

Контроль за роботою сучасних двигунів повністю покладено на електронний блок управління автомобіля (ЕБУ), робота якого спирається на дані, отримані від різноманітних датчиків. Зламані датчики передають в ЕБУ невірні показання, що призводить до неправильної підготовки паливної суміші. Несправність наступних датчиків впливає на запуск двигуна:

Зображення проблематики
  • датчик температури охолоджувальної рідини;
  • датчик положення дросельної заслінки;
  • датчик витрати пального;
  • датчик масової витрати повітря (ДМВП/MAF).

Для діагностики технічного стану датчиків потрібно мати спеціальні вимірювальні прилади і певні навички. Тому цю процедуру краще надати професіоналам і звернутися на СТО. Відновити зламаний датчик навряд чи вийде, його необхідно замінити.

4. Несправності паливної системи

Використання якісного пального і своєчасне обслуговування паливної системи дозволяє істотно збільшити її ресурс. Якщо використовувати неякісний бензин, на паливних форсунках за короткий проміжок часу утворюються лакові відкладення, які порушують факел розпилу пального. В такому разі воно подається в циліндри струменем, не встигаючи випаровуватися. У наслідку заливає свічки запалювання та циліндри. Для утримання паливних форсунок на рівні технічної чистоти рекомендуємо регулярно чистити паливну систему. Для цього використовуйте:

Уникайте неперевірених АЗС із сумнівною репутацією. На них можна зіткнутися з низькоякісним пальним. Також рекомендуємо регулярно чистити паливну систему від конденсату. Докладніше про це читайте в нашій статті «Конденсат під кришкою бака».

Зображення проблематики

5. Використання оливи з невідповідною в'язкістю

Зі зниженням температури навколишнього середовища в'язкість моторних олив зростає, що робить запуск двигуна важчим. Особливо часто з даною проблемою стикаються автовласники, які використовують мінеральні оливи. У зимовий період необхідно застосовувати моторні оливи з малою в'язкістю за низьких температур: SAE 0W-30(40), 5W-30(40). Чим менше число, яке стоїть перед символом W, тим кращими низькотемпературними властивостями володіє моторна олива. Тим легше колінчастому валу провертатися під час запуску двигуна. Олива швидше надходить до всіх точок змащення. Чим довше олива подається до точок змащення, тим більше двигун працює в режимі оливного голодування і зношується значно інтенсивніше.

Зображення проблематики

6. Загальний знос двигуна

У моторах, в яких циліндро-поршнева група (ЦПГ) має значних знос, спостерігається істотне падіння компресії. Часто такі двигуни вдається запустити виключно за рахунок «оливної компресії». Але зі збільшенням в'язкості моторної оливи вона не встигає подаватися до деталей ЦПГ. В той же час оливний клин, який повинен ущільнювати зазори, не встигає утворюватися. Через це двигун не запускається. Додатково ситуацію погіршують забруднені паливні форсунки. Вони нерівномірно розпилюють пальне, яке змиває моторну оливу зі стінок циліндра. Тривалі безуспішні спроби запустити двигун, що працює в режимі оливного голодування, призводять до появи задирок на стінках циліндрів. Про те, як відновити компресію в циліндрах і продовжити життя двигуну, читайте в наших статтях: «Низька або нерівномірна компресія в циліндрах» і «Капітальний ремонт двигуна».

Нам важливо знати Вашу думку

Коментарі до статті

  • Андрей 5 stars
    09.06.2017

    хоршая статья информация полезная