Каталог продукції

Оливи

Стукіт гідрокомпенсаторів

Зображення проблематики

Сучасні тенденції в автомобілебудуванні спрямовані на те, щоб зробити експлуатацію автомобіля більш комфортною і по максимуму спростити його технічне обслуговування. Але є і зворотна сторона медалі. Конструкція двигунів ускладнюється, а самі двигуни стають більш вимогливими до якості паливно-мастильних матеріалів. Впровадження гідрокомпенсаторів у конструкцію газорозподільчого механізму дозволило виключити процес регулювання теплових зазорів клапанів і зробити його автоматичним. Власники жигулівської класики добре пам'ятають копіткий і складний процес, регулювання зазорів клапанів. Дотримання теплових зазорів клапанів дуже важливо для нормальної роботи двигуна, клапани повинні вчасно розкриватися і закриватися. Нещільне або несвоєчасне закриття клапанів призводить до зниження компресії у двигуні, пошкодження кулачків розподільчого валу, прогоряння поршня або клапана.

Гідрокомпенсатор — пристрій, призначений для автоматичного регулювання теплових зазорів клапанів двигуна, має високу точність виготовлення, а отже, маленькі технологічні зазори. Притискне зусилля гідрокомпенсатора до кулачка розподільчого валу забезпечується завдяки тискові оливи у системі змащення двигуна. Олива подається у внутрішню порожнину гідрокомпенсатора через спеціальні канали. Але дуже часто трапляється так, що високотехнологічний пристрій автоматичної дії починає стукати як звичайний клапан, який вимагає регулювання. Стукіт гідрокомпенсатора з'являється через виникнення зазорів між ним і кулачком розподільчого валу. Стукіт більше нагадує цокотіння. Він лине з-під клапанної кришки двигуна, інтенсивність цокотіння зростає з кількістю обертів двигуна. А найбільш яскраво проявляється під час пікових навантажень двигуна.

Зображення проблематики
  1. Кулачок розподільчого валу
  2. Втулка плунжера
  3. Плунжер
  4. Пружина клапана плунжера
  5. Клапан плунжера
  6. Зазор між гідрокомпенсатором і кулачком розподільчого валу
  7. Оливний канал в тілі гідрокомпенсатора
  8. Оливний канал в тілі гідрокомпенсатора

У більшості випадків гідрокомпенсатори цокотять не всі одразу, а окремо. Як правило, у салоні автомобіля цокотіння нечутно. Так чому ж стукають гідрокомпенсатори, і як відновити їх нормальну роботу? В основному виділяють три основні причини виникнення стукоту гідрокомпенсаторів.

1. Цокотіння гідрокомпенсаторів на холодному двигуні.

Стукіт проявляється під час запуску холодного двигуна після тривалої стоянки, а після прогріву двигуна стукіт гідрокомпенсаторів припиняється. Подібна поведінка двигуна автомобіля допускається, і не варто занадто турбуватися. Та під час наступної заміни моторної оливи зверніть особливу увагу на в'язкість оливи, що буде заливатися. Такий стукіт пояснюється тим, що олива має високу в'язкість, і під час запуску двигуна вона не встигає заповнювати робочі камери гідрокомпенсаторів, тому вони не можуть вибрати зазор, що утворився між ними та розподільчим валом. З прогрівом двигуна в'язкість оливи знижується, цокотіння гідрокомпенсаторів припиняється. Якщо гідрокомпенсатори цокають і на прогрітому двигуні, це свідчить про їхню несправність.

2. Залипання гідрокомпенсаторів

Зображення проблематики

Під словом «залипання» розуміється втрата рухливості гідрокомпенсаторів через накопичення у них великої кількості забруднень і оливних відкладень або ж закупорки оливних каналів. Через високу точність виготовлення вони дуже чутливі до наявності забруднення в оливі та до якості оливи взагалі. Залипання гідрокомпенсаторів свідчить про загальну забрудненість оливної системи двигуна.

Найчастіше усунути залипання гідрокомпенсаторів досить просто: необхідно промити оливну систему і замінити моторну оливу в двигуні. Для прочищення оливної системи двигуна рекомендуємо використовувати спеціальні засоби для промивання:

Для профілактики залипання гідрокомпенсаторів рекомендуємо протягом 1000-1200 км пробігу проводити промивання оливної системи засобом «VitaFlush». В окремих випадках рекомендуємо вносити «VitaFlush» на весь термін експлуатації моторної оливи, використовуючи інструкцію по дозуванню зазначеному технічними фахівцями ХАДО.

Більш докладно щодо промивання оливної системи читайте у статті «Промиваємо оливну систему. Коли? Чим?». Прочистити гідрокомпенсатори можна й іншим способом. Необхідно їх демонтувати і кожен промити вручну. Така процедура займає набагато більше часу, і не кожен автовласник здатний її виконати самостійно.

Щоб запобігти залипанню гідрокомпенсаторів необхідно: використовувати якісні моторні оливи і не перевищувати інтервали їхньої заміни. Для складних умов експлуатації транспортних засобів (низька якість пального, погані дороги), в нашій країні це теж є, рекомендуємо виконувати заміну моторної оливи на 10-15% раніше встановленого автовиробником інтервалу.

3. Недостатній тиск оливи

Тиск оливи у гідрокомпенсаторах може бути відсутнім з двох причин: гідрокомпенсатор скидає частину тиску через збільшені зазори між плунжером і втулкою, які утворилися внаслідок зносу або через загальне зниження тиску в оливній системі. Через недостатній тиск в системі гідрокомпенсатори не заповнюються потрібною кількістю оливи і не встигають вибирати зазор. Також до додаткових витоків гідрокомпенсатора може призводити знос або забруднення кулькового клапана, який знаходиться всередині плунжерної пари.

Причини низького тиску в оливній системі двигуна:

  • використання оливи невідповідної в'язкості або використання неякісної оливи;
  • високий опір оливних фільтрів;
  • загальне забруднення оливної системи, порушення інтервалів заміни оливи;
  • знос оливного насосу;
  • знос вкладишів.
Зображення проблематики

Про те, як усунути згадані несправності і відновити нормальний тиск в оливній системі двигуна, читайте в нашій статті «Низький тиск оливи у двигуні».

Якщо тиск оливи у двигуні нормальний або близький до номінального, оливна система чиста, не має забруднень, але гідрокомпенсатори продовжують цокотіти, то їх необхідно замінити. Найімовірніше, причиною виходу з ладу є заклинювання плунжерної пари гідрокомпенсатора.

Пам'ятайте, використання якісних мастильних матеріалів і регулярне проведення технічного обслуговування допоможе продовжити ресурс двигуна вашого автомобіля.

Нам важливо знати Вашу думку