Шуми гідропідсилювача керма

Кермо автомобіля – це елемент, з яким водій у своєму авто контактує найбільш часто. І ця взаємодія повинна приносити якомога більше задоволення. Тому автовиробники так багато уваги приділяють конструкції керма: формі, матеріалам і його функціоналу. Не дивлячись на всі дизайнерські та конструкторські вишукування, все ж підсилювач керма — це один із найважливіших пристроїв, який робить керування автомобілем більш комфортним. Наявність підсилювача керма дозволяє істотно знизити зусилля, що докладаються під час повертання автомобіля. Особливо це важливо у тривалих поїздках, під час управління вантажівками і для жінок-водіїв. Конструкції підсилювачів керма бувають трьох видів: гідравлічні (ГПК), електричні (ЕПК) і комбіновані (ЕГПК). Та не дивлячись на численні переваги підсилювачі керма не позбавлені недоліків.

З появою проблем у ГПК, з-під капоту починає доноситися характерний звук схожий на виття. Гучна робота насоса означає, що він не може створити робочий тиск у гідравлічній системі. Причин для цього безліч, гул може посилюватися під час повертання керма або під час збільшення обертів двигуна.

Якщо шум ГПК ігнорувати, то це може обернутися серйозними технічними проблемами і, відповідно, грошовими витратами на ремонт. ГПК — це допоміжна система автомобіля, з поломкою якої експлуатувати автомобіль можна буде, але відмова ГПК під час руху може спровокувати аварійну ситуацію. У цій статті розглянемо основні проблеми, з якими стикаються власники автомобілів, оснащених ГПК.

Зображення проблематики

Якість робочої рідини ГПК

Зображення проблематики

Для роботи системи ГПК використовуються різноманітні спеціальні рідини: ATF (Automatic Transmission Fluid), CHF (Central Hydraulic Fluid), LHM (Liquide Hydraulique Mineral). Найбанальніша причина гучної роботи ГПК — це низький рівень робочої рідини. Витрата гідравлічної рідини може відбуватися через негерметичності сальників або сполучних шлангів. Під капотом автомобіля розташований розширювальний бачок, за допомогою якого можна проконтролювати рівень робочої рідини в системі. Якщо рідини замало, то спочатку необхідно знайти і усунути місце витоку, а потім відновити номінальний рівень робочої рідини.

Втрата властивостей робочої рідини — ще одна поширена причина шумності підсилювача керма. Заміну робочої рідини ГПК рекомендується виконувати раз на два роки або через 40-60 тис. км. пробігу автомобіля. Та цих рекомендацій дотримуються далеко не всі водії. Якість робочої рідини ГПК можна визначити самостійно за допомогою візуального огляду. Рідина з високим залишковим ресурсом повинна бути прозорою, а її колір не повинен сильно відрізнятися від кольору свіжої рідини. Якщо ж рідина помутніла, а її колір став коричневим або чорним, то таку рідину необхідно замінити. Під час заміни рідини дуже важливо почистити фільтруючий елемент системи ГПК. Зазвичай фільтруюча сітка розташована в розширювальному бачку, та, на жаль, цю процедуру мало хто проводить. Якщо фільтрувальну сітку не чистити, то ресурс нової рідини істотно скоротиться.

Зображення проблематики
Забруднена фільтрувальна сітка
Зображення проблематики
Чиста фільтрувальна сітка

Наявність повітря у гідравлічній системі

Зображення проблематики

Якщо у гідравлічній системі з’явилося повітря, ГПК буде вити та скрипітиме. Повітря в систему може потрапляти через мікротріщини в з’єднувальних шлангах. Також підсмоктування повітря може бути через нещільні з'єднання шлангу та розширювального бачка. Найчастіше проблема підсосу повітря яскраво проявляється на холодному двигуні.

Забруднена фільтруюча сітка призводить до спінювання робочої рідини. Бульбашки, які при цьому утворюються, з потоком рідини потрапляють до гідравлічного насосу, і призводять до виникнення «виття». Для усунення проблеми робочу рідину необхідно замінити, промити фільтруючу сіточку і прокачати гідравлічну систему.

Знос насоса ГПК

Зображення проблематики

У більшості випадків причина виття ГПК — це знос насоса, підшипників або робочих лопаток. Основна причина зносу —використання забрудненої гідравлічної рідини. Знос підшипників можна визначити за люфтом або нерівномірним обертанням шківа насоса. При цьому люфт може бути, як в осьовому, так і в радіальному напрямку. Перед тим як почати перевіряти люфт, необхідно зняти приводний ремінь ГПК.

Якщо зношені лопатки або корпус насоса, виття присутнє постійно і посилюється під час повертання керма. При цьому і зростає зусилля, яке необхідне для повертання. Зношені лопатки підклинюють в корпусі насоса, і він не розвиває необхідного тиску. Причиною зносу лопаток може бути перекіс ротора, який з'являється, якщо вийшов з ладу підшипник ГПК.

Для усунення «виття» ГПК, що виникає через некритичний знос насоса, рекомендуємо використовувати засоби ХАДО:

Застосування засобів ХАДО дозволяє компенсувати накопичений знос на робочих поверхнях насоса ГПК і сформувати на їх поверхні захисне покриття. Для отримання оптимального ефекту від застосування гелів-ревіталізантів, обробку рекомендується проводити після заміни робочої рідини в системі гідравлічного підсилювача. Під час заміни рідини необхідно обов'язково почистити фільтр.

Для продовження ресурсу ГПК необхідно дотримуватися наступних рекомендацій:

  • дотримуйтесь регламентованих інтервалів заміни робочої рідини гідропідсилювача, використовуйте якісні мастильні матеріали;
  • не тримайте колеса у крайньому положенні більше 5 с, в такому режимі гідравлічний насос працює без охолодження, це призводить до інтенсивного зносу насоса;
  • під час стоянки автомобіля залишайте колеса в рівному положенні, це дозволить знизити навантаження на насос гідропідсилювача під час наступного запуску двигуна;
  • контролюйте цілісність сальників і пильовиків рульової рейки.

Нам важливо знати Вашу думку