Каталог продукції

Оливи

Зміна кольору антифризу

Для забезпечення безвідмовної роботи транспортного засобу, кожен водій повинен періодично контролювати стан технічних рідин автомобіля. Контролюючи варто звертати увагу не тільки на рівень технічної рідини, але і на її колір, консистенцію та запах. Якщо регулярно контролювати стан технічних рідин, то можна оперативно відреагувати на всі зміни, які з ними відбуваються і попередити появу несправностей автомобіля. Яскравий приклад, на якому можна відстежити взаємозв'язок між кольором рідини і властивостями -— це антифриз.

Зображення проблематики

Спочатку новий антифриз яскравого насиченого кольору, як правило: синього, зеленого, червоного або фіолетового. Виробники спеціально фарбують антифризи, щоб споживачам було легше визначити до якої групи належить продукт. Також яскраве забарвлення антифризу дозволяє швидко виявити місця протікання у системі охолодження. Під час експлуатування автомобіля антифриз із часом змінює свій колір, стає бурим/коричневим, чорним або навпаки, знебарвлюється. Але у деяких випадках антифриз може потемнішати відразу після заміни. Так що ж з ним відбувається?

Причини потемніння антифризу

1. Закінчився термін придатності антифризу

Зображення проблематики

Будь-який вид антифризу має свій термін служби. Як правило, виробник регламентує період його використання кілометражем пробігу автомобіля, після закінчення якого охолоджувальну рідину необхідно замінити. В процесі експлуатації присадки, що містяться в антифризах, втрачають свої властивості. Ознакою цього може бути знебарвлення антифризу і поява в системі охолодження осаду, який може закупорювати стільники радіатора і осідати в патрубках.

Передчасне потемніння антифризу може виникнути через його низьку якість. Низькоякісні антифризи не можуть надійно захистити систему охолодження від появи в ній корозії та відкладів. Використання в якості охолоджувальної рідини води також призводить до активного утворення корозії та накипу. Саме продукти окислення елементів системи охолодження забарвлюють антифриз в бурий/коричневий колір.

Зображення проблематики

Якщо антифриз потемнів, то швидше за все він втратив свої властивості. Терміни експлуатації антифризів ХАДО представлені в таблиці.

Найменування продукту Термін експлуатації
Пробіг тис. км. років
XADO Antifreeze Blue BS 100 2
XADO Antifreeze Green 11 175 3,5
XADO Antifreeze Red 12+ 250 5
XADO Antifreeze Red 12++ на весь період експлуатування

2. Змішування різних видів антифризів

Усі антифризи містять пакет присадок, дія яких спрямована на підвищення експлуатаційних властивостей охолоджувальної рідини, а саме:

  • захист гумо-технічний виробів системи охолодження;
  • зниження рівня утворення піни;
  • підвищення антикорозійних властивостей;
  • поліпшення теплопровідності антифризу.

У різних групах антифризів для забезпечення експлуатаційних властивостей використовуються різні види присадок. При цьому присадки різних груп антифризів можуть "вороже" взаємодіяти одна з іншою. Якщо вид або марка антифризу в автомобілі часто змінюється, то не варто дивуватися, що охолоджувальна рідина потемніла. Під час змішування різних видів антифризів вони можуть втрачати свої експлуатаційні властивості, найбільше знижуються антикорозійні властивості. У результаті в системі охолодження швидко утворюється корозія, і антифриз за короткий проміжок часу стає бурим/коричневим.

Таблиця змішування антифризів

  Охолоджувальна рідина у системі охолодження
Blue BS Green 11 Red 12+ Red 12++
Охолоджувальна рідина для доливання Blue BS × ×
Green 11 × ×
Red 12+ ×
Red 12++

3. Закипання антифризу, перегрів двигуна

Зображення проблематики

Двигун автомобіля може закипіти з різних причин. До основних можна віднести втрату антифризом експлуатаційних властивостей або його низький рівень у системі охолодження. У результаті перегріву антифриз повністю втрачає свої експлуатаційні властивості та знебарвлюється. Барвник антифризу має певну термічну стійкість, інтенсивність його знебарвлення залежить від ступеню перегріву двигуна. Чим вище була температура двигуна і чим довше він був схильний до перегріву, тим сильніше знебарвиться антифриз.

Після перегріву двигуна необхідно обов'язково виконати заміну антифризу, а також рекомендуємо розкоксувати поршневі кільця.

Зображення проблематики

4. Руйнування гумових патрубків системи охолодження

Якщо антифриз почорнів, то це свідчить про руйнування гумових компонентів системи охолодження. З поверхні гумових виробів відриваються дрібні частинки, які потрапляють в антифриз і забарвлюють його в чорний колір. Причина деструкції гуми — використання неякісних антифризів або перевищення їх термінів експлуатації.

5. Утворення оливної емульсії

Емульсія — рідина, насичена крапельками іншої рідини, які не розчиняються. В системі охолодження емульсія утворюється в результаті потрапляння у антифриз моторної оливи. В цей час антифриз набуває світло-коричневого або жовтого кольору, а за консистенцією нагадує згущене молоко. Під час потрапляння незначної кількості оливи у систему охолодження у розширювальному бачку на поверхні антифризу можна спостерігати маслянисту плівку, сам антифриз на дотик стане масним. Під час потрапляння значної кількості оливи у систему охолодження, антифриз перетвориться на емульсію.

Зображення проблематики

Якщо в охолоджувальній рідині наявні сліди оливи, необхідно негайно вживати заходів, щодо виявлення та усунення причин. Основні причини потрапляння оливи у антифриз — пошкодження прокладки головки блоку циліндрів або тріщина в стінці циліндрів. Експлуатувати автомобіль зі слідами оливи у системі охолодження не можна. Антифриз за короткий проміжок часу може перетворитися на емульсію, що може спровокувати, перегрів двигуна.

Зображення проблематики

Якщо в охолоджувальній рідині наявна олива, обов'язково треба перевірити оливну систему двигуна на наявність в ній антифризу. Під час потрапляння значної кількості антифризу в моторну оливу теж утворюється емульсія, докладніше про це читайте тут.

Як захистити систему охолодження?

Зображення проблематики

Найголовніше правило, використовуйте якісний антифриз, який виконує вимоги автовиробників і не порушуйте регламентовані інтервали заміни. Але з часом в системі охолодження будь-якого автомобіля неминуче утворюється накип, корозія та інші відкладення. Тому під час кожної заміни антифризу рекомендуємо виконувати промивання системи охолодження, для цього використовуйте «Промивання системи охолодження Radiator Flush».

Під час переходу з одного виду антифризу на інший, а також виявленні оливи у системі охолодження обов'язково необхідно промити систему охолодження. У випадках сильного забруднення оливою можливо промивати доведеться кілька разів.

Від ефективності роботи системи охолодження безпосередньо залежить ресурс двигуна і його надійність.

Нам важливо знати Вашу думку