Каталог продукції

Оливи

Що зробити щоб не димів мотор? - Поради XADO

Чому диимть мотор? Та чому валить білий дим із вихлопної труби? Спробуємо розібратися.

Сучасне суспільство встановлює для автовиробників високі вимоги щодо зниження токсичності відпрацьованих газів. Це питання регулюється на законодавчому рівні. В європейських країнах прийняті екологічні стандарти ЄВРО, що обмежують кількість шкідливих речовин у вихлопних газах. Вихлопні гази — це суміш водяної пари, вуглеводнів, сажі, оксидів вуглецю та азоту. Перед потраплянням в атмосферу вихлопні гази додатково очищаються системами нейтралізації відпрацьованих газів. У справному двигуні вихлопні гази практично безбарвні. Але на дорогах можна зустріти безліч автомобілів, які вивергають клубки диму: білого, сизого (синього) або чорного кольору. За кольором вихлопних газів можна визначити, у якій із систем автомобіля сталася несправність.

Білий дим з вихлопної труби

Зображення проблематики

Найчастіше білий дим спостерігається в перші хвилини роботи двигуна автомобіля після тривалої стоянки. Якщо після прогріву двигуна білий дим зник, то хвилюватися вам нема про що. З вихлопної труби вашого автомобіля виходив не дим, а водяна пара, випаровувався конденсат, що накопичився у вихлопній трубі. У холодну пору двигун димить сильніше, двигун засмоктує холодне повітря, яке конденсується біль активно. Чим нижча температура, тим сильніше димить двигун під час прогрівання. При значних низьких температурах -20 — -25 °С прогрітий двигун може продовжувати диміти. Димність двигуна також зростає, коли підвищена вологість повітря.

Вода неминуче конденсується у вихлопній системі двигуна особливо якщо ви часто їздите на короткі відстані на непрогрітому двигуні. Щоб знизити кількість конденсату, досить перед початком поїздки прогрівати двигун.

Зображення проблематики

Але якщо двигун автомобіля прогрітий і на вулиці тепло, а він як і раніше димить, то це дуже серйозна проблема і вам слід негайно їхати на СТО. Проблема в тому, що в камеру згоряння двигуна потрапляє охолоджуюча рідина, а потім випаровуючись виходить разом з відпрацьованими газами у вигляді густого білого диму. Охолоджуюча рідина може потрапляти в циліндри двигуна через негерметичності прокладки головки блоку циліндрів (ГБЦ) або через тріщини в блоці циліндрів. Ці дефекти, як правило, викликані перегрівом двигуна. Крім густого білого диму свідченням потрапляння охолоджуючої рідини в циліндри є падіння рівня охолоджуючої рідини і зростання рівня моторної оливи (утворюється шлам). Ігноруючи диміння автомобіля можна легко доїздитися до гідроудару або провертання вкладишів. Тобто — до капітального ремонту двигуна.

Але що робити якщо автомобіль почав диміти на заміській трасі, коли поблизу немає кваліфікованих СТО? Використання продукту «Atomex Stop Leak Radiator» або «Verylube Stop Leak герметик радіатора» дозволить усунути виток охолоджуючої рідини і знизити ризик виходу двигуна з ладу. Для запобігання можливих витоків в системі охолодження продукти можуть вноситися в систему охолодження відразу після заміни охолоджуючої рідини. Але зволікати з ремонтом не слід, рекомендуємо усунути несправність двигуна за першої можливості. Також рекомендуємо виконати діагностику стану оливної системи, і системи охолодження на предмет наявності забруднень в них. Застосування герметиків радіатора буде мало ефективним у випадках пошкодження прокладки головки блоку циліндрів.

Чорний дим

Зображення проблематики

Нерідко на дорогах можна зустріти легковик, який димить як старий «КамАЗ». У чому ж причина такої поведінки автомобіля? Чорний дим з вихлопної труби, говорить про несправності в роботі паливної системи, паливна суміш згоряє не повністю. Диміти можуть як бензинові, так і дизельні двигуни, диміння істотно збільшується під час натискання на педаль акселератора.

Порушення роботи системи запалювання

Зображення проблематики

Несправність свічок запалювання призводить до відсутності іскри, паливно-повітряна суміш не запалюється і видаляється у вихлопну систему. При цьому двигун буде «троїти», а на свічках буде утворюватися нагар чорного кольору, найімовірніше такі свічки доведеться замінити.

Причиною пропусків запалювання, може бути і порушення роботи котушок запалювання і високовольтних проводів. Причиною збоїв може бути не тільки знос, але і волога на контактах, наявність забруднень або окислення. Щоб видалити вологу і очистити контакти високовольтних проводів і котушок запалювання, рекомендуємо використовувати «Verylube Очисник контактів з ефектом видалення вологи».

Неправильне налаштування системи запалювання також може призводити до неповного згоряння паливної суміші, в цьому випадку вам необхідно звернутися на СТО і виконати регулювання кута запалювання. На сучасних автомобілях, оснащених електронним блоком управлінням (ЕБУ) за нормальне функціонування системи запалювання, відповідає датчик положення коленвала. У разі виходу датчика з ладу його необхідно замінити.

Порушення роботи паливної системи

Несправні паливні форсунки, подають в циліндр надмірну кількість пального. Це призводить до збагачення паливної суміші, і вона не встигає повністю згоряти в циліндрах двигуна. При цьому спостерігається підвищених витрата палива і нестійка робота двигуна. У більшості випадків, цю проблему можна усунути, промивши паливні форсунки. Промивку можна виконати на спеціальному стенді, але для цього доведеться демонтувати форсунки. Ми ж рекомендуємо для промивання форсунок використовувати очисники паливних систем:

Зображення проблематики

Несправний паливний насос також може призводити до надлишку пального в циліндрах і димлення автомобіля, несправний насос необхідно замінити.

У випадку з дизельними двигунами, оснащених паливним насосом високого тиску (ПНВТ), заміна насоса задоволення не з дешевих.

Некритичний знос плунжерних пар ТНВД можна відновити за допомогою застосування гелів-ревіталізантів XADO для паливної системи:

Перед застосуванням гелів-ревіталізантів рекомендуємо виконати промивку паливної системи, це дозволить домогтися максимального ефекту від обробки.

Надмірна кількість пального, що подається в циліндри, змиває оливу зі стінок циліндрів. У результаті на стінках циліндрів можуть утворюватися задирки. Також пальне потрапляє в картер двигуна де розріджує моторну оливу, що може призвести до пошкодження вкладишів, а значить до капітального ремонту.

Система подачі повітря

Багата паливна суміш утворюється не тільки в результаті надлишку пального, але і в результаті нестачі повітря. Основною причиною недостатньої кількості повітря, що подається, є забруднення повітряного фільтра. Тому його пропускна здатність знижується. Якщо автомобіль експлуатується в умовах щільного міського трафіку, постійних заторів або у вашому регіоні нерідко утворюється смог, то повітряний фільтр забруднюється набагато інтенсивніше і його рекомендується міняти кожні 10-15 тис. км.

На сучасних автомобілях до недостатньої кількості повітря в паливній суміші може призводити порушення роботи датчика масової витрати повітря (ДМВП / MAF). Несправний або забруднений ДМВП відправляє в ЕБУ невірні дані про кількість повітря, що надходить у двигун, і ЕБУ готує збагачену суміш. ДМВП чутливий і крихкий елемент, тому виконувати його очистку механічним шляхом не варто. Для очищення ДМВП рекомендуємо використовувати:

Зображення проблематики

Якщо ж ДМВП вийшов з ладу, то його необхідно замінити.

Сажовий фільтр

Дизельні двигуни ніколи не відрізнялися екологічністю, фільтр сажі (DPF) — один з елементів, який покликаний знизити токсичність вихлопу дизельного двигуна. Але фільтр сажі також може засмітитися і перестати виконувати свої функції. При цьому вихлоп набуває чорного кольору, а на приладовій панелі загориться індикатор.

Зображення проблематики

Фільтр сажі, що вийшов з ладу, необхідно замінити, але дана процедура дорога, тому «наші» автолюбителі в більшості випадків вважають за краще його просто вирізати. Така процедура призводить до зростання токсичності вихлопу, і в європейських країнах за таке порушення виписують солідні штрафи.

Але своєчасним і правильним доглядом за фільтром сажі можна забезпечити довге і щасливе його життя. Для підтримки DPF в робочому стані досить для профілактики кожні 5000 км виконувати його очистку, для цього рекомендуємо використовувати «Присадка для очищення фільтру сажі Verylube».

Застосування очисників фільтру сажі на стадії критичного забруднення DPF буде малоефективним.

Сизий Дим

Зображення проблематики

Якщо з вихлопної труби, як у паровоза, валять клубки сизого (сірого) диму, — це явна ознака згоряння оливи в циліндрах двигуна. І це досить серйозна проблема. Густота диму безпосередньо залежить від кількості спаленої оливи і ступеня поломки (зносу).

Дим має специфічний запах, що нагадує запах вихлопу 2-х тактних двигунів. Детальніше про причини появи сизого диму і способах боротьби з ним ви можете ознайомитися в нашій статті «Підвищена витрата оливи, димлення (сизий дим з вихлопної труби)».

Нам важливо знати Вашу думку