Для двотактних двигунів

Мотори для двотактной техніки (мопеди, мотоцикли, скутери, бензоелектростанціі, газонокосарки, машини для прибирання снігу і здування листя, підвісні човнові двигуни і двигуни гідроциклів) вимагають спеціальних олив. Як і звичайні оливи для чотиритактних двигунів двотактні оливи складаються з базової оливи (основи, мінеральної, синтетичної, напівсинтетичної) таі присадок. Особливістю роботи 2-тактних олив є те, що вони після змащування деталей (підшипника коленвала, стінок циліндра) в кінцевому результаті потрапляють разом з пальним у надпоршневий простір, де і згоряють. Тому в якості присадок до 2-тактних олив використовуються такі речовини, які під час згоряння утворюють малу кількість золи або зовсім її не утворюють. Оливи  називають мало- або беззольними.

Традиційно оливи для сухопутної мототехніки є малозольними, а для водної техніки - беззольними. Під час використання звичайних олив в мототехніці замість спеціальних 2тактних може виникнути калільне запалювання. Звичайні оливи під час згорання утворюють відносно велику кількість золи і її відкладення на свічці запалювання сприяють детонації. Для зниження димності 2-тактних олив в них додають певну кількість синтезованого поліізобутилену, який під час згоряння надає вихлопним газам характерного запаху. У маркуванні олив для наземної двотаткної техніки зазвичай зустрічаються позначення API TC, JASO FC. На упаковці ж оливи для водної 2-контактної техніки часто можна знайти символи NMMA TC-W3, рідше API TD.