Антифризи, особливості та порівняльні характеристики

Відео: Як вибрати антифриз? Поради компанії XADO

Охолоджуюча рідина (ОР) або антифриз разом з моторною оливою, пальним і гальмівною рідиною відіграють надважливу роль в експлуатації автомобіля. Щоправда, багато власників недбало ставиться до цього питання. Деякі в наш час навіть примудряються заливати в систему охолодження двигуна звичайну воду з-під крана, не замислюючись про наслідки. Адже машина їде, не кипить, що ще потрібно? Але ось неприємні наслідки такого поводження з автомобілем проявляються не відразу, а вже коли з'являться, може бути запізно. Охолодження двигуна — основна функція, яка покладена на антифриз. Він відводить від розпечених деталей тепло, що виділяється в двигуні при згорянні пального.

Оптимальна робота системи
охолодження та антифризи

Оптимальною температурою роботи системи охолодження вважається + 85..90 °С. Якщо відведення тепла порушено, це призводить до перегріву і закипання рідини в системі охолодження. Сильний перегрів здатний повністю вивести двигун з ладу. Якщо вчасно не усунути проблему, можна позбутися мотора. Дуже часто перегрів трапляється через неякісну ОР, яка сприяє виникненню дефектів системи охолодження. Найбільш поширений дефект — корозія металевих деталей, з якими контактує охолоджуюча рідина. Через корозію зменшується об’єм трубопроводів і погіршується відвід тепла. Двигун гірше охолоджується і, нарешті, закипає. Через частинок корозії, що відірвалися, може заклинити термостат, розвалитися крильчатка помпи або її підшипник. Такі частинки навіть здатні повністю забити канали радіатора перекривши циркуляцію рідини.

В запущеном випадку може
потекти радіатор

У запущених випадках радіатор і навіть двигун можуть почати протікати. Тому періодично треба заглядати в розширювальний бачок і стежити за кольором ОР в ньому. Якщо там виявиться незрозумілого кольору і консистенції рідина, потрібно терміново її замінити на свіжий антифириз. Ще одна біда, з якою можна зіткнутися, заливаючи в систему охолодження неякісну рідину, — розморожування. Якісний антифриз починає змінювати свої властивості при температурі нижче - 40 °С. Вода ж починає замерзати вже після 0 °С. При цьому вона має властивість розширюватися, руйнуючи при цьому навіть металеві деталі. Якісна охолоджуюча рідина спочатку набуває желеподібного вигляду і має менший коефіцієнт розширення, що практично виключає розмерзання системи. Сучасні антифризи дозволяють практично повністю уникнути всіх вище перерахованих проблем. ОР будь-якого виробництва складають з етиленгліколю, води і різноманітних присадок. Антифризи ХАДО містять ще й інноваційний нанокомпонент — ревіталізант).

Оптимальна пропорція
концентрату та води

Співвідношення концентрату антифризу до води залежить від мінімальної температури експлуатації автомобіля

Концентрат Вода Температура, °C
1 частина ( 33 % ) 2 частини ( 67 % ) -17
1 частина ( 50 % ) 1 частина ( 50 % ) -36
2 частини ( 67 % ) 2 частини ( 67 % ) -64
* В основному оптимальна пропорція концентрату і води визначається в співвідношенні 50:50.

Дуже рідко зустрічається антифризи на пропілен-гліколевій чи гліцеринові основах. При чому основу складають перші два компоненти. Їх в антифризі більше 90%. Але саме присадки, яких іноді менше 10%, визначають якість та клас антифризу. Вони надають рідинам антикорозійних, антікавітаційних, протипінних властивостей, визначають термін експлуатації, а також вартість кінцевого продукту. Поява на ринку антифризів з різними наборами присадок зародила тенденцію фарбувати їх у відповідні кольори. Антифризи основної групи найчастіше синього або блакитного кольору. Безнітритні ОР найчастіше бувають зеленими, а ось безсілікатні антифризи в основному яскраво-червоні або фіолетові. Колір також служить для визначення місць витоку охолоджуючої рідини. На полицях магазинів антифризи зустрічаються або у вигляді готових до застосування рідин, або концентратів. Останні складаються з етиленгліколю і пакету присадок.

Антифриз Blue BS

Антифриз Blue BS

Застосування:

Автомобілі до 2000 року випуску і авто з укороченими міжсервісними інтервалами, крім автомобілів VW - Group

Термін експлуатації:

2 роки або 100 000 км пробігу

Антифриз Blue BS синього кольору, відповідає вимогам національних стандартів ( BS). Готовий до застосування антифриз для системи охолодження двигуна. Не замерзає до –40 °С. Забарвлений в синій колір. Містить ревіталізант. Гарантує бездоганну роботу системи охолодження протягом 2 років (100 000 км пробігу).

Специфікації антифризів
безнітрітної групи

Антифризи безнітритної групи зелені виконують вимоги специфікації: VW TL-VW 774 С (G11) , MB 325.0, BMW N 600 69.0 , та ін. Пакет присадок, що міститься в них, здатен добре захищати від корозії деталі системи охолодження, також алюмінієві. Термін їхньої експлуатації розрахований приблизно на 3 роки.

Антифриз GREEN 11

Антифриз GREEN 11

Застосування:

Автомобілі VW, MB, BMW, OPEL, MAN, VOLVO та інших виробників

Термін експлуатації:

3-4 роки або 175 000 км пробігу

Карбоксилатні антифризи або охолоджуючі рідини безсілікатної групи на сьогоднішній день найпоширеніші. Вони виробляються також на основі етиленгліколю, але в них містяться солі аліфатичних карбонових кислот (карбоксилати) — відмінні інгібітори корозії, дуже стабільні під час зміни температури. Термін служби цих рідин близько 5-ти років. 

Антифриз RED 12+

Антифриз RED 12+

Застосування:

Автомобілі VW, MB, BMW, FORD, OPEL, MAN та інших виробників

Термін експлуатації:

5 років або 250 000 км пробігу

Концентрат антифризу для двигунів Antifreeze Red 12++ виготовлений на основі моноетиленгліколю преміум класу та інгібіторів корозії нового покоління. Пакет антикорозійних присадок зроблений за прогресивною технологією HOAT (Hybrid Organic Additive Technology), використана інноваційна комбінація органічних кислот з високореакційними сполуками кремнію.

Антифриз RED 12++

Антифриз RED 12++

Застосування:

Автомобілі VW-Group (VW, AUDI, SEAT, SKODA, BENTLEY, LAMBORGHINI) з 2009 року випуску

Термін експлуатації:

На весь період експлуатації автомобіля

Все більш популярними стають лобрідні «Lobrid coolants» антифризи. Воно й не дивно, адже ці охолоджуючі рідини одноразово заливаються на весь період експлуатації автомобіля. Такого результату вдалося досягти шляхом змішування органічних сполук з мінеральними інгібіторами, які більш стабільні до змін навколишнього середовища.

Специфікації антифриз
гібрідної групи

Гібридні антифризи виконують вимоги специфікацій VW TL 774 G (G12++) , VW TL 774 J (G13) Scania TB 1451 .Так що підходити до вибору охолоджуючої рідини потрібно усвідомлено і зважено, тому що від її якості залежить довговічність і надійність роботи двигуна. При виборі краще звертати увагу на антифриз, що має допуски виробника конкретного автомобіля. Якщо з якихось причин це неможливо, то просто не полінуйтеся перевірити інформаційну етикетку на товарі, який сподобався.

Рекомендації під час вибору
антифризу від ХАДО

Не соромтеся запитувати у продавця сертифікати, які підтверджують маркування і якість охолоджуючої рідини. Довіряти потрібно тільки перевіреним надійним брендам. В якості антифризів ХАДО можна не сумніватися. При їх виробництві використовуються тільки якісні компоненти, а готова продукція захищена від підробок.

Нам важливо знати Вашу думку

Каталог продукції

Оливи
Наші знижки
+2% за підписку