Яку оливу лити в двигун свого авто?

Багато водіїв часто звертають увагу лише на марку оливи, консультуючись зі знайомими, максимум — звертають увагу на першу цифру в назві. Яку оливу потрібно лити в мотор, виробник агрегату вирішує ще на стадії проектування. Залежно від конструктивних особливостей, навантаг і умов роботи двигуна даються рекомендації щодо використання того чи іншого сорту оливи. Тому перед зміною мастильної рідини найкраще заглянути в сервісну книжку. Шукати там потрібно характеристики оливи — допуски і специфікації. Як правило, це буде кодування з міжнародних класифікацій SAE, API або ACEA, наприклад, 10W-40 SL. У цьому наборі цифр і символів зашифровані важливі параметри: в'язкість оливи і температурний діапазон застосування (SAE), рівень експлуатаційних властивостей (API, ACEA).

SAE висуває жорсткі вимоги
до в'язкості олив

Специфікація SAE (Товариство автомобільних інженерів) — міжнародний стандарт, що регламентує в'язкість олив. Якщо розшифрувати 10W-40, то число перед буквою «W» (Winter) означає в'язкість оливи за низьких температур. І чим вона менша, тим нижче може бути температура навколишнього середовища при застосуванні оливи. А ось друге число (40) вказує на в'язкість оливи при робочій температурі двигуна. Існує нескладна формула, що дозволяє швидко і досить точно визначити, при якій найнижчій температурі можна використовувати ту чи іншу оливу без шкоди для двигуна. Для цього потрібно від першого числа в'язкості відняти 35 (так зване правило - 35), в нашому випадку — 10-35 = -25. Тобто олива 10W-40 можна використовувати при температурі -25 ° °С.

Тільки якісні оливи
відповідають вимогам API

Двигуни сучасних автомобілів конструюються згідно жорстких екологічних норм і вимагають заливки олив низької в'язкості, які знижують втрати на тертя і зменшують витрату пального. Якщо ж у машини збільшена витрата оливи на чад, то рекомендується заливати оливу з більшою в'язкістю. Стандарти API (вимоги Американського інституту нафти) визначають якість оливи, яку використовують. У подробиці вдаватися не будемо, досить знати, що існує поділ олив на дві категорії – «S» і «С». В першу категорію (Service) входять оливи для бензинових двигунів. До категорії «С» (Commercial) входять оливи призначені переважно для дизельних машин. Якісні показники при цьому позначаються двома буквами - SA, SB, SC ... СI, CF ... і т.д. При цьому, чим далі друга буква від початку алфавіту – тим якісніша олива.

На сьогодні для бензинових моторів маркування SN позначає
найякіснішу оливу, а ось для дизелів – CJ.

Універсальні оливи, які використовуються як для бензинових так і для дизельних двигунів, маркуються, наприклад, так SМ / CF. Оливи, що відповідають вимогам Європейської асоціації виробників автомобілів (ACEA), маркуються трохи інакше. У їх назві після характеристик в’язкості можна побачити літерні символи з цифрами (... А1 ... А5 В5 ... Е4 та ін.). Буква А — оливи для бензинових двигунів (А1, А3 і А5); для дизелів малої потужності потрібно шукати оливи позначені літерою В (В1, В2, ВЗ, В4 і В5); і Е - оливи для дизельних двигунів важкого транспорту (Е1, Е2, ЕЗ, Е4, Е5, Е6, Е7 і Е9).

ХАДО пропонує оливи для
будь-яких сучасних двигунів

З асортименту олив компанії ХАДО завжди можна підібрати оливу практично для будь-якого сучасного двигуна. Серед останніх розробок фахівців ХАДО лінійка преміум-олив XADO Luxury Dryve. Під час їхнього виробництва використані тільки синтетичні базові оливи, кращі на сьогоднішній день пакети присадок і технологія ревіталізації третього покоління 1 Stage. Популярністю у покупців користуються також оливи лінійки XADO Atomic Oil, особливо - 5W-40 SM, 5W-30 SN, 10W-40 SL/CI-4.

Нам важливо знати Вашу думку

Каталог продукції

Оливи
Наші знижки
+2% за підписку