Каталог продукції

Оливи

«Виє» ведучий міст, сторонній шум у диференціалі

Зображення проблематики

Тиша у салоні автомобіля свідчить про його технічну справність, будь-який сторонній шум повинен насторожити водія. Акустичний дискомфорт у салоні автомобіля призводить до зниження рівня уваги керманича, що може спровокувати ДТП. Якщо у вашому автомобілі під час руху щось гудить або ж, вірніше, підвиває, то це явна ознака несправності маточинного або ведучого моста/диференціала. Про те, як діагностувати несправність підшипника, читайте у нашій статті «Виє» підшипник маточини колеса». Диференціал — простий і надійний механізм, але несправності в ньому виникають не рідко. Найчастіше про них водія сповіщає гул. Причин його появи багато. Досвідчені автослюсарі за характером гулу та умов його виникнення можуть точно визначити причину несправності.

Виє ведучий міст! Чому?

1. Недостатній рівень оливи

Зображення проблематики

Найпростіша і банальніша з причин гулу редуктора — недостатня кількість оливи. При цьому шестерні механізму працюють у режимі граничного тертя, що призводить до надмірного нагрівання і прискореного зносу механізму. Відкрутивши заливну пробку, можна визначити рівень трансмісійної оливи у редукторі. Перевіряти необхідно, коли автомобіль стоїть на рівній поверхні. Якщо рівень оливи низький, то необхідно її долити, відновивши номінальний рівень. Перед тим як доливати оливу краще переконатися, чи не витікає вона з корпусу редуктора. Якщо є явні маслянисті патьоки, то необхідно усунути причину їх появи. В протилежному випадку доливання оливи стане регулярною процедурою.


Основні причини витікання оливи:

Зображення проблематики
  • ушкодження сальника ведучої шестерні;
  • ушкодження сальників піввісі;
  • закупорка або пошкодження сапуна;
  • нещільно прилягає пробка заливного отвору;
  • пошкодження ущільнювальних прокладок.

Якщо олива підтікає через сальники, а вони самі не мають серйозних пошкоджень, то міняти їх необов'язково. Для відновлення пружності сальників рекомендуємо застосувати «Стоп-теча для трансмісії Sealer Transmission». Після відновлення номінального рівня оливи у редукторі шум зникне, що правда, за умови, що диференціал не отримав значних пошкоджень під час роботи з недостатньою кількістю мастильного матеріалу.

2. Забруднена трансмісійна олива

Зображення проблематики

За інтервалами заміни оливи у двигуні стежать всі водії, ну майже всі, а ось міняють оливу в механічній КПП та у редукторах мостів далеко не всі. Трансмісійна олива, яка втратила свої змащувальні властивості, не може надійно захистити редуктор від нагрівання і зносу. Якщо у трансмісійну оливу моста потрапить велика кількість бруду і вологи, олива швидко втрачає свої властивості. Починається швидкий знос підшипників і зубчастих передач. Якщо з’являється гул редуктора, треба постаратися пригадати, коли востаннє у ньому міняли оливу. Рекомендований інтервал заміни оливи у редукторі становить 40-60 тис. км. У випадках значного забруднення оливної системи редуктора перед заміною оливи рекомендуємо виконати промивку редуктора, для цього використовуйте:

3. Осьовий люфт ведучої шестерні

Зображення проблематики

Причина осьового люфту ведучої шестерні — відкручена гайка хвостовика. Незафіксована ведуча шестерня переміщується вглиб редуктора, пляма контакту зубів головної пари зміщується, саме це викликає гул редуктора і прискорює його знос. Особливо чітко гул проявляється під час гальмування двигуном і нагадує гул тролейбуса. Вібрації на несправному редукторі посилюються, ускладнюючи ситуацію. Гайка хвостовика відкручується інтенсивніше, і ведуча шестерня може зіткнутися з диференціалом. Таке зіткнення призведе до руйнування шестерні і заклинювання редуктора. Щоб вирішити цю проблему, необхідно затягнути фіксуючу гайку хвостовика. Зробити це потрібно якомога швидше, також потрібно буде замінити сальник хвостовика редуктора. Гайка хвостовика може відкручуватися через конструктивні особливості вузла або через неякісний ремонт.

4. Неправильне регулювання редуктора

Однозначно описати звук, що видає невідрегульований редуктор, складно. Тональність залежить від ступеня розрегульованості механізму. Звук проявляється, коли автомобіль рухається «в натяг» або під час гальмування двигуном. Коли автомобіль рухається накатом на нейтральній передачі, як правило, звуку немає. Дана несправність зустрічається вкрай рідко і проявляється в основному після неякісного ремонту. Якщо після проведеного ремонту редуктор почав відразу гудіти, то не варто сподіватися, що деталі притруться і гул зникне. Необхідно якомога швидше відрегулювати редуктор правильно.

Зображення проблематики

5. Знос редуктора

Редуктор моста, як і будь-який інший, містить у собі шестерні, що передають обертання, а також підшипникові опори, які забезпечують обертання шестерням. І шестерні, і підшипники можуть шуміти. За характером шуму і умов його появи, можна визначити, який елемент редуктора зносився.

Знос підшипників ведучої шестерні. Головна пара редуктора — кручена конічна зубчаста пара з передавальним відношенням 4-5. Через те, що ведуча шестерня обертається з більшою швидкістю, її підшипники зношуються першими. Зі зношеними підшипниками редуктор гуде постійно. Гул більше схожий на дзижчання і мало залежить від режимів руху. Він буде незначним або ж взагалі відсутнім на малих швидкостях. Якщо підшипники значно зношені, на малих швидкостях та під час зупинки або старті гул перетворюється на тріскотіння, хрускіт. Якщо гул з'явився незабаром після заміни сальника хвостовика, швидше за все перетягнута гайка хвостовика, ремонт виконаний неякісно. Часто гул підшипників редуктора можна сплутати із гулом підвісного підшипника карданного валу.

Знос підшипників диференціала. Шум від підшипників диференціала важко назвати гулом. Цей звук більше схожий на «хрускіт». Створюється враження, що диференціал перемелює сам себе. Звук посилюється від збільшення швидкості руху і навантажень на автомобіль. Схожим чином звучать зношені підшипники півосей.

Зображення проблематики

Знос головної пари редуктора. За такої несправності звук, що виникає більше схожий на звук тролейбуса — монотонне протяжне виття. Гул зношеної головної пари проявляється сильніше під час збільшення навантажень, під час різких прискореннях або гальмування двигуном. Якщо навантаження відсутні, автомобіль рухається на нейтральній передачі, гул незначний або відсутній зовсім. Із незначно зношеними шестернями гул зазвичай проявляється на швидкості 70-80 км/год, а коли знос стає серйозним, редуктор починає шуміти вже на 40-50 км/год.

Зображення проблематики

Редуктор починає «співати» не від хорошого життя, а через механічний знос. Якщо редуктор не має ознак критичного зносу, почав шуміти недавно, а шум його незначний, то повернути до життя такий редуктор можна, застосувавши Revitalizant XADO. Для відновлення накопиченого зносу редукторів рекомендуємо застосувати один з нижче перерахованих продуктів ХАДО:

Зі зносом близьким до граничного або у разі недостатнього ефекту від застосування Revitalizant XADO після пробігу 3-5 тис. км рекомендуємо у розігріту трансмісійну оливу редуктора додатково додати мастило «XADO Ремонтне» у кількості не більше 2% від об’єму оливної ванни.

У разі критичного зносу елементів редуктора, деталі, що вийшли з ладу, необхідно замінити. Важливо пам'ятати, що під час заміни головної пари необхідно міняти обидві шестерні, ведучу і ведену. Шестерні головної пари підбираються з метою отримання оптимальної плями контакту зубів, що дозволяє знизити шуми під час її роботи. Не рекомендується встановлювати головну пару з передавальним числом відмінним від рекомендованого заводом-виробником.

Після встановлення відремонтованого редуктора на місце і нетривалої обкатки (100 - 300 км) та за відсутності дефектів складання, для забезпечення ідеальної підгонки знову встановлених деталей і захисту від подальшого зносу, рекомендується обробити міст одним з гелів-ревіталізантів XADO для КПП і редукторів.

Зображення проблематики

Якщо зносилося шліцьове з'єднання піввісьових шестерень, їх треба замінити. Підшипники півосей з критичним зносом також підлягають заміні.

Нам важливо знати Вашу думку