Вібрація під час роботи двигуна

Комфортний автомобіль став скоріше правилом, а ніж вийнятком. За його допомогою автовиробники привертають покупців. Відсутність шумів і вібрацій в салоні є показником комфортабельності автомобіля. Але з часом водій помічає, що «серцебиття» автомобіля стає набагато відчутніше і вібрації починають поширюватися по салону. Вібрації двигуна на холостому ходу можуть свідчити про серйозні несправності в автомобілі.

Несправність системи запалювання

Зображення проблематики

До нерівномірної роботи двигуна можуть призводити пропуски запалювання, коли в одному з циліндрів двигуна паливно-повітряна суміш не запалюється. При збільшенні обертів двигуна рівень вібрації також збільшується. Несправність свічок запалювання або їх невідповідне жарове число призводить до нестійкої роботи двигуна, він починає «троїти», а іноді свічки провокують хлопки у вихлопну систему. Якщо демонтувати свічки, то на електроді проблемних свічок буде присутній чорний нагар, такі свічки необхідно замінити.

До пропусків запалювання також призводить некоректна робота високовольтних проводів трамблера і елементів системи запалювання, яка призводить до окислення електричних контактів. Щоб видалити вологу і очистити контакти елементів системи запалювання рекомендуємо використовувати: Verylube Очисник контактів з ефектом видалення вологи

Тривала експлуатація двигуна з пропусками запалювання може призвести до серйозних проблем. Пальне, що не згоріло в циліндрах, змиває оливну плівку зі стінок циліндрів, що збільшує ризик виникнення задирів. Потім пальне потрапляє в картер двигуна і розріджує оливу, що знижує її мастильні властивості.

Неправильне налаштування системи запалювання також може призводити до неповного згоряння паливної суміші, в цьому випадку вам необхідно звернутися на СТО і виконати регулювання кута запалювання. На сучасних автомобілях, оснащених електронним блоком управлінням (ЕБУ), за нормальне функціонування системи запалювання, відповідає датчик положення колінвалу. У разі виходу датчика з ладу його необхідно замінити.

Проблеми з подачею пального

Несправні, забруднені паливні форсунки подають в циліндри різну кількість пального, це призводить до нерівномірної роботи двигуна. При цьому спостерігається підвищена витрата пального і нестійка робота двигуна. У більшості випадків цю проблему можна усунути, промивши паливні форсунки. Промивку можна виконати на спеціальному стенді, але для цього доведеться демонтувати форсунки. Ми ж рекомендуємо для промивання форсунок використовувати очисники паливних систем:

Зображення проблематики

Несправний паливний насос також може призводити до недостачі / надлишку пального в циліндрах автомобіля, несправний насос необхідно зауважити.

Якщо автомобіль з дизельним двигуном оснащений паливним насосом високого тиску (ПНВТ), заміна насоса задоволення не з дешевих. Некритичний знос плунжерних пар ПНВТ можна відновити за допомогою гелів-ревіталізантів XADO для паливної системи:

Перед застосуванням гелів-ревталізантів рекомендуємо виконати промивання паливної системи. Це дозволить отримати максимальний ефект від обробки.

Несправність датчиків автомобіля

Вихід з ладу регулятора холостого ходу (РХХ) призводить до нерівномірної роботи двигуна на холостому ходу і збільшення вібрації. Причиною зносу РХХ є тривала експлуатація двигуна на неякісному пальному. Якщо РХХ не справний, то двигун самостійно змінює оберти, проблема усувається шляхом заміни регулятора.

Зображення проблематики

Несправний або забруднений датчик масової витрати повітря (ДМВП/MAF) відправляє в ЕБУ невірні дані про кількість повітря, що надійшло в двигун. Через це ЕБУ не може забезпечити рівномірну роботу двигуна. ДМВП чутливий і крихкий елемент, тому чистити його механічним шляхом не варто. Для очищення ДМВП рекомендуємо використовувати промивання:

Якщо ж ДМВП вийшов з ладу, то його необхідно замінити. Ще один датчик, який відповідає за рівномірність роботи двигуна на холостому ходу, це датчик положення дросельної заслінки. Якщо датчик вийшов з ладу його необхідно замінити.

Розбіг компресії у циліндрах

Зображення проблематики

У будь-якому двигуні утворюється нагар і відкладення, цьому сприяють важкі умови експлуатації, перегрів двигуна, неякісні паливно-мастильні матеріали. Якщо регулярно не виконувати промивання оливосистеми, то рано чи пізно поршневі кільця втратять свою рухливість, що призведе до падіння компресії і прискореного зносу циліндропоршневої групи. Як відновити нормальну компресію і усунути розкид по циліндрах читайте в нашій статті «Низька або нерівномірна компресія в циліндрах»

Проблеми в системі газорозподільного механізму (ГРМ)

Для нормальної роботи двигуна необхідною умовою є синхронізація кутів повертання розподільного і колінчастого валів. Якщо ця умова порушена, то рівень вібрації двигуна істотно збільшується, бензиновий мотор починає торохтіти як дизельний. Причиною цього є розтягнення або ослаблення натягу ланцюга/ ременя, в результаті він перескакує на кілька зубів, що призводить до несинхронної роботи ГРМ і колінчастого вала. Крім збільшення вібрації двигуна підвищується витрата пального, падає динаміка, знижується компресія. Під час виявлення таких несправностей вам необхідно якомога швидше їхати на СТО і замінити зношені комплектуючі.

Знос подушок двигуна

Зображення проблематики

Подушка двигуна — це демпфуюча прокладка між двигуном і кузовом автомобіля, основне завдання якої гасити коливання від двигуна. Якщо подушка пошкоджена, то вібрація передається на кузов автомобіля, кермо, селектор КПП. Щоб повернути акустичний комфорт під час управлінні автомобілем, необхідно замінити зношені подушки двигуна.

Знос зчеплення

Данна проблема проявляється тільки у автомобілів оснащених механічною коробкою передач (МКПП), вібрація від КПП передається на двигун, селектор КПП і педаль зчеплення. Основні причини підвищеної вібрації:

  • знос витискного підшипника;
  • поломка пелюсток кошика зчеплення;
  • поломка і знос пружин диска зчеплення.

Після заміни зношених деталей вузла зчеплення рівень вібрації знизиться.

Нам важливо знати Вашу думку