Замаслений повітряний фільтр

Зображення проблематики

Повітряний фільтр виконує дуже важливу функцію — забезпечує очищення повітря, що подається у двигун. Якщо повітря не достатньо очищене, у двигун потрапляють різноманітні забруднення, які можуть істотно скорочувати ресурс двигуна. Тому не варто нехтувати регламентом заміни повітряного фільтра. Якщо автомобіль експлуатується в умовах щільного міського трафіку, коли постійні затори, або у вашому регіоні нерідко утворюється смог, то повітряний фільтр забруднюється набагато інтенсивніше і його рекомендується міняти кожні 10-15 тис. км.

Забруднення повітряного фільтра знижує його пропускну здатність і призводить до порушення пропорцій під час утворення паливо-повітряної суміші.

Симптоми забрудненого повітряного фільтра:

Зображення проблематики
  • втрата потужності двигуна;
  • збільшення витрати пального;
  • збільшення токсичності вихлопу, дим стає чорним.

Для того, щоб максимально продовжити ресурс двигуна, автовласник повинен оперативно реагувати на подібні зміни у роботі двигуна та замінити повітряний фільтр. Але під час заміни фільтра вас може чекати дуже неприємний сюрприз — наявність моторної оливи на фільтрі.

Позитивний сценарій

Зображення проблематики

При виявленні оливи на повітряному фільтрі, в першу чергу необхідно замінити деталь. Потім потрібно проїхати на автомобілі 400-600 км і проконтролювати стан повітряного фільтра. Якщо на фільтрі присутня моторна олива, то необхідно терміново вживати заходів. А якщо сліди оливи на фільтрі відсутні? То тоді вам необхідно більш ретельно стежити за станом фільтра і не порушувати інтервалів його заміни. Якщо фільтр дуже забруднений, мотору не вистачає повітря, і він починає підсмоктувати повітря з картера разом з оливою або з навколишнього середовища разом брудом.

Повторна поява оливи на повітряному фільтрі проблема дуже серйозна і заміною фільтра тут не обійтися. Необхідно оперативно виявити і усунути причину потрапляння оливи в систему підготовки повітряної суміші. Основний шлях потрапляння оливи на фільтр з картера двигуна, через систему вентиляції картерних газів.

Забруднення системи вентиляції картерних газів

При даній несправності спостерігається незначний оливний наліт на фільтруючому елементі повітряного фільтра. Він з'являється внаслідок істотного забруднення системи вентиляції картера: трубопроводів, оливовідділювача, сітки на ньому, клапана вентиляції картера (клапан PCV).

Якщо двигун працює нормально, клапан PCV відкривається кожного разу, коли у впускному колекторі утворюється розрідження, коли тиск нормалізується клапан закривається. При значному забрудненні системи вентиляції картерних газів клапан може заклинити в одному з положень і перестати виконувати свої функції.

Зображення проблематики

Клапан, що заклинив у відкритому положенні, постійно подає у вхідну магістраль картерів гази, що призводить до збіднення паливної суміші і нестійкої роботи двигуна. Через відкритий клапан оливний туман безперешкодно потрапляє у впускну магістраль і осідає на повітряному фільтрі, дросельній заслінці та впускних клапанах. Потрапляючи в камеру згоряння олива сприяє утворенню відкладень і закоксуванню поршневих кілець.

Якщо клапан заклинило в закритому положенні, то картерні гази не можуть циркулювати і накопичуються усередині двигуна. При істотному підвищенні тиску відпрацьованих газів в картері двигуна, відбувається їх різкий викид через клапан PCV, гази разом з собою несуть значний об’єм оливного туману, який осідає на повітряному фільтрі і не тільки.

Позбутися від забруднень системи вентиляції картерних газів можна двома способами: виконати загальне промивання оливної системи двигуна за допомогою засобів автохімії або демонтувавши клапан PCV і патрубки, та очистити їх вручну. Очищення за допомогою засобів автохімії має низку переваг: економія часу, немає необхідності розбирати автомобіль, після промивання буде очищена вся оливна система двигуна.

Для очищення оливної системи рекомендуємо використовувати:

У випадках сильного забруднення системи вентиляції картерних газів рекомендуємо промивати оливну систему засобом «VitaFlush» протягом 700-1000 км. В окремих випадках рекомендуємо вносити «VitaFlush» на весь термін експлуатації моторної оливи, дотримуючись дозування зазначеного технічними фахівцями ХАДО. Більш докладно про промивання оливної системи читайте в статті «Промиваємо оливну систему. Коли? Чим?».

Високий тиск картерних газів

Зображення проблематики

Наявність значної кількості забруднень на повітряному фільтрі свідчить про високий тиск картерних газів у двигуні, причому клапан PCV може перебувати в справному стані. Відпрацьовані гази прориваються через зношені поршневі кільця і потрапляють в картер двигуна. Кількість газів і створений ними тиск в картері безпосередньо залежить від величини зазорів між поршнями і циліндрами. Іншими словами — від ступеня зношеності циліндро-поршневої групи (ЦП Г). Діагностувати високий тиск картерних газів дуже просто — якщо тиск росте, двигун буде сапуніти, більш докладно про це можна прочитати в нашій статті «Чому сапунить двигун?». Також вичерпну інформацію про стан ЦПГ можуть дати заміри компресії в циліндрах двигуна. Рекомендуємо ознайомитися з нашою статтею «Низька або нерівномірна компресія у циліндрах».

Застосування ХADO-технології дозволяє відновити геометрію елементів ЦПГ і характеристики двигуна, якщо його знос не є критичним. Застосування гелів-ревіталізантів дозволяє не тільки компенсувати накопичений знос, але і захистити деталі двигуна протягом пробігу до 100 тис. км пробігу автомобіля.

Для обробки двигуна автомобіля рекомендуємо використовувати:

Для отримання максимального ефекту від застосування гелів-ревіталізантів ХАДО перед початком обробки рекомендуємо промити оливну систему двигуна.

Пам'ятайте, використання якісних мастильних матеріалів і регулярне проведення технічного обслуговування допоможе продовжити ресурс двигуна вашого автомобіля.

Нам важливо знати Вашу думку