Як продовжити життя двигуна після капітального ремонту

Ніщо не вічне! І двигуни внутрішнього згоряння не є винятком. Вічний двигун поки не винайшли. Ні для кого не секрет, що двигуни, які випускалися 30 років тому, мали значно більший ресурс ніж сучасні силові агрегати. Протягом усього періоду експлуатації двигун автомобіля працює за значних навантажень, від яких безпосередньо залежить його ресурс.

Продовжити життя двигуна допоможуть: дбайлива експлуатація, своєчасне технічне обслуговування, застосування якісних паливно-мастильних матеріалів, використання різних добавок і присадок. Гелі-ревіталізанти ХАДО здатні забезпечити довголіття вашому двигуну, але вони не можуть забезпечити безсмертя. Рано чи пізно будь-який двигун втрачає свої характеристики і виходить з ладу, оживити такий двигун можна — необхідно зробити його капітальний ремонт.

Зображення проблематики

Капітальний ремонт двигуна — комплекс ремонтно-відновлювальних робіт, спрямованих на відновлення експлуатаційних характеристик двигуна за рахунок заміни великої кількості деталей, виконується висококваліфікованими фахівцями на спеціальному обладнанні.

Які причини зносу двигуна?

Порушення правил експлуатації транспортного засобу — основний фактор, який впливає на довговічність двигуна. Щоб продовжити термін служби двигуна, дотримуйтеся наступних правил:

  • виконуйте обкатку транспортного засобу як нового, так і після капітального ремонту;
  • уникайте перегріву двигуна;
  • використовуйте тільки якісні пально-мастильні матеріали;
  • Не збільшуйте регламентовані терміни заміни оливи і технічних рідин у двигуні. У наших реаліях, ми рекомендуємо виконувати заміну оливи у двигуні на 25-30% раніше встановленого інтервалу.

Часто-густо з вини автовласника двигун зношується з катастрофічною швидкістю або виходить з ладу миттєво через:

  • зниження рівня моторної оливи (при пошкодженні картера);
  • сильно забруднений або відсутній повітряний фільтр;
  • гідроудар двигуна;
  • обрив ременя/ланцюга ГРМ через несвоєчасне технічне обслуговування.

Основні ознаки скорого капітального ремонту

  • Істотне зниження потужності, прийомистості;
  • знижена компресія у двигуні, розбіг компресії по циліндрах;
  • підвищена витрата оливи двигуном;
  • двигун погано запускається;
  • двигун перегрівається;
  • нестійка робота двигуна детонація, сторонні стуки в двигуні.

У автовласника, якому «світить» капремонт, є три варіанти розвитку подій:

  1. Продати проблемний автомобіль. Попередньо в мотор вносять купу автохімії, яка повинна замаскувати справжній технічний стан двигуна — улюблений прийом перекупників.
  2. Купити контрактний двигун. Купівля контрактного двигуна має низку плюсів, головний з них — вартість. Не варто забувати, що це вже не новий двигун, і він може приховувати сюрпризи, часто їх знімають з автомобілів, що потрапили в ДТП. Але якщо ваш двигун не підлягає ремонту, то покупка контрактного двигуна — гарна можливість для вас.
  3. Зробити капітальний ремонт двигуна. До початку проведення капітального ремонту жоден фахівець не назве вам точну вартість ремонту, її можна буде визначити тільки після діагностики технічного стану двигуна. Як ви вже встигли зрозуміти, капітальний ремонт — справа клопітка і затратна.

Капітальний ремонт двигуна

Зазвичай автомеханіки поділяють капітальний ремонт на два типи: частковий і повний ремонт. При виконанні часткового ремонту зазвичай виконують заміну: поршневих кілець, сальників колінвала, вкладишів, прокладки ГБЦ. Під час повного капітального ремонту до переліку робіт ще додається заміна: поршнів, оливного насоса, клапанів і втулок клапанів. Плюс додаються роботи з: розточування блоку циліндрів, шліфування головки блоку циліндрів і колінчастого вала.

Зображення проблематики

Після капремонту технічні характеристики двигуна завжди будуть нижчими, ніж у нового мотора. Це пов'язано з тим, що точність підгонки деталей нового двигуна істотно вища, ніж у двигуна після капремонту. На точність підгонки впливає якість виготовлення деталей, за цим параметром автомайстерні начисто програють заводам-виробникам.

До двигунів після капремонту висуваються більш жорсткі умови обкатування — їх не слід навантажувати перші 3-4 тис. км. Як правило, первинне обкатування двигуна після капітального ремонту триває протягом перших 2-3 тис. км пробігу, а остаточне припрацювання деталей досягається за пробігу 10-15 тис. км. Загальні правила обкатування нових двигунів і після капремонту однакові, докладніше про це читайте у нашій статті «Обкатування нового автомобіля». Існує думка, що на час первинного обкатування двигуна (1,5-2 тис. км) можна заливати найдешевшу, а значить, низькоякісну оливу. Це в край помилково! Якраз під час обкатування деталі працюють в найнапруженішому режимі, так як їх поверхні стикаються між собою тільки вершинками мікронерівностей, які завжди залишаються після механічної обробки.

Зображення проблематики

Застосування ХАДО-технології після капітального ремонту

Щоб прискорити процес обкатування двигуна і зробити його безпечним (з мінімальними втратами у стружку) і продовжити ресурс відремонтованого двигуна, рекомендується використати ревіталізанти ХАДО.

Зображення проблематики

Застосування гелів-ревіталізантів XADO для двигунів відразу після проведення капітального ремонту виключає поняття «первинна обкатка». При цьому виконується точна підгонка деталей, а залита олива у двигун використовується весь термін служби, виключається необхідність її заміни після пробігу 1,5-2 тис. км. У двигуні у період обкатки неминуче утвориться стружка, яка витрачається на формування металокерамічного шару на робочих поверхнях тертя. Захисне покриття формується за короткий час і забезпечує оптимальні теплові зазори між деталями.

Особливо ефективна обробка двигуна за XADO-технологією під час проведення часткового капремонту. В цьому випадку обробка двигуна гелями-ревіталізантами XADO дозволяє відновити частково зношені робочі поверхні циліндрів і шийок колінвала, а також ідеально підігнати встановлені нові деталі до тих, які не замінювалися під час ремонту. Використовувати гелі-ревіталізанти рекомендуємо для повної обробки будь-яких бензинових і дизельних двигунів, для цього використовуйте:

Якщо ви вирішили обробити свій двигун за ХАДО-технологією в той момент, коли він ще розібраний, то можна використовувати «Revitalizant EX120 для циліндропоршневої групи». Продукт рекомендується у якості додаткового засобу для відновлення робочих поверхонь під час часткової заміни деталей двигуна (поршнів, поршневих кілець і вкладишів) без розточування циліндрів і шліфування шийок колінвала. Застосовується у спосіб нанесення тонким шаром на частково зношені робочі поверхні циліндрів перед установкою поршнів під час збирання двигуна. Допомагає за мінімально короткі терміни відновити частковий знос робочих поверхонь циліндрів.

Нам важливо знати Вашу думку

Коментарі до статті

  • Александр 5 stars
    26.11.2017

    Хундай Туссон 2006г дизель. Произведен капитальный ремонт двигателя (поршней, поршневых колец , вкладышей и клапанов) с расточкой цилиндров . Что посоветуете к применению?

    Відповідь експерта :

    Рекомендуем. Maximum 1 Staig